تشریح اهم برنامه‌های دهه ولایت و امامت در لواسانات و رودبارقصران

همزمان با دهه ولایت و امامت و عید سعید غدیرخم، اهالی متدین و جوانان ولایی رودبارقصران و لواسانات در قالب ستادهای مردمی و مشارکت مسئولان منطقه با برگزاری برنامه‌های متنوع ارادت و عشق خود به امیرالمومنین، حضرت علی علیه السلام به منصه ظهور رساندند.

به گزارش پایگاه خبری شمیرانات خبر به نقل از روابط عمومی بخشداری رودبارقصران، حرکت کاروان شادی غدیر از جمله برنامه‌هایی بود که مورد استقبال اقشار مختلف منطقه قرار گرفت؛ طی این برنامه شهروندان رودبارقصران با خودروهای شخصی و پرچم‌های رنگی منقش به ائمه اطهار علیهم السلام در سطح بخش به ابراز شادمانی پرداختند.
این مراسم با اجرای گروه تواشیح نسل ظهور و نماهنگ سلام فرمانده از شهر میگون آغاز و پس از پیمایش از شهرهای شمشک، فشم، اوشان و روستاهای گرمابدر، آبنیک، زایگان در میدان روستای آهار به اتمام رسید.
همچنین قرارگاه فرهنگی رودبارقصران به همت شهرداری شمشک دربندسر، امروز (یکشنبه) از ساعت ۱۸ با برگزاری جشن بزرگ عید غدیرخم در سالن ورزشی شهدای شمشک میزبان عاشق حضرت علی (ع) خواهد بود.
محمدعلی خشنودی، بخشدار رودبار قصران با اشاره به اهمیت اعیاد قربان و غدیرخم اظهار داشت: دهه ولایت و امامت فرصت ارزشمندی برای تشریح تبیین معارف و سیره اهل بیت علیهم السلام است و تمامی نهادهای دولتی و خصوصی باید برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر آئین‌های این دهه بسیج شوند.
وی با اشاره به فضاسازی و محیط‌آرایی منطقه و برپایی ایستگاه‌های صلواتی متعدد خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی بخش در راستای رسالت فرهنگی خود برای حفظ و ترویج فرهنگ غدیر در کنار جریان‌های مردم‌نهاد، با تمام ظرفیت و امکانات خود حضور دارند.
به گزارش روابط عمومی بخشداری لواسانات، نمایشگاه سجده از عید تا عید در میدان گلندوئک لواسان نیز از جمله برنامه‌های دهه ولایت و امامت منطقه بود که با ۱۲ غرفه به همت بسیج اصناف شهر برپا شده است.
نمایشگاه مذکور که از هنر ۵ نفر از بانوان کارآفرین لواسانات بی‌بهره نمانده، شامل غرفه‌های چرم‌دوزی، شمع‌سازی، نان محلی‌، گل‌و‌گیاه‌، لوازم دکوری و … است.
مراسم بازخوانی و بازسازی واقعه بزرگ غدیر به همت ستاد مردمی بزرگداشت غدیر لواسانات نیز فردا (دوشنبه) از ساعت ۹ صبح در خیابان توانا لواسان برگزار خواهد شد.
در این جشن شکوهمند، ۱۳۵ نفر از شهروندان به قید قرعه برنده ‌کمک هزینه سفر به نجف اشرف، مشهد مقدس و شهر مقدس قم خواهند شد.
همچنین موکب حضرت امیرالمومنین علیه السلام با اجرای نورافشانی و سرود توسط نوجوانان منطقه، به صرف بستنی، شیرینی، آبمیوه و شکلات به همت حوزه مقاومت بسیج ۱۶۳ حمزه ثمالی از ساعت ۱۸ امروز (یکشنبه) در میدان گلندوئک لواسان برپا خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا