تلاش دولت برای رفع مشکلات و اثرگذاری، بهره‌گیری از ظرفیت گروه‌های مردمی است

استاندار تهران گفت: مفتخر می‌شویم تا در پیگیری مسائل از کمک گروه‌های مردمی، جهادی و انقلابیون بهرمند شویم. اگر بخواهیم دولت را از مردم جدا کنیم، برای دولت هیچ‌چیز باقی نمی‌ماند.

به گزارش پایگاه خبری شمیرانات خبر به نقل از روابط عمومی فرمانداری شمیرانات، محسن منصوری شامگاه سه‌شنبه در دیدار با اهالی شمیرانات که در مسجد زین‌العابدین (ع) لواسان برگزار شد، اظهار داشت: عهدنامه دولت مردمی این بوده است که از نزدیک به مسائل و مشکلات مردم رسیدگی کنیم؛ چراکه اگر از مدیریت علوی صحبت می‌کنیم، حضرت امیر (ع) منزل به منزل به دنبال نیاز مردم و ایتام بودند و از مسائل کلان کشورداری تا کم‌‌ترین (از لحاظ حجم) مشکلات را ورود کرده و رسیدگی می‌کردند.

وی ادامه داد: از سیاست‌های مهم دولت آیت الله رئیسی که به لطف خدا و انتخاب شما مردم بر سرکار است، این بوده تا خودشان، وزرا و مدیرانشان شهر به شهر سفر کرده و مسائل را پیگیری کنند.
نماینده عالی دولت در استان تهران گفت: البته نبایستی توقع داشت پس از هر سفر ۱۰۰ درصد مجموعه مسائل برطرف شود، زیرا رفع مشکلات تدریجی و در یک مدار کارشناسی و منطقی محقق می‌شود.
منصوری در جمع اهالی شمیرانات خاطرنشان کرد: همکاران ما در استانداری و فرمانداری پای کار مردم هستند، اما قطعاً پا به پای مردم نیستیم چون ایشان از ما زودتر حرکت می‌کنند و ما عقب‌تر هستیم اما سعی ما بر این است، بدویم تا حداقل به کندوری و کرختی متهم نشویم. به اندازه‌ای تلاش می‌کنیم که اگر نتوانستیم مشکلات را حل کنیم، مردم بگویند مساله را شناسایی و پیگیری کردند اما کاری از دست‌شان برنیامد! که ان‌شاءالله این‌طور نشود و نتیجه حاصل آید.
استاندار تهران ادامه داد: بر همین مبنا چندمین سفر ما به شمیرانات است، اما امروز کمی عملیاتی‌تر مواردی که جز به جز مسئولان و شورا مطرح کردند، بررسی کرده و تصمیماتی اتخاذ گردید.
منصوری از مساله حریم ۱۵۰ متری رودخانه جاجرود، معضل ساخت‌وسازهای غیرمجاز، مشکلات راه، مباحث فرهنگی روستاها، بازنگری ظرح هادی، مسائل منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و آب و فاضلاب، و ارتقای امنیت منطقه، به عنوان موضوعاتی که در شورای اداری به بحث و تصمیم‌گیری رسید، یاد کرد.
وی بیان داشت: بخش‌هایی از مسائل و مشکلات مطروحه در استان قابل حل است و متعهد به حل آن هستیم، اما بخش‌های مصوباتی است که ما تابع هستیم و نیاز به اصلاحات بالادستی دارد، اما می‌توانیم و خود را مکلف می‌دانیم پیگیری و تا حد امکان حل و فصل کنیم.
منصوری تاکید کرد: ریشه دولت مردمی سیزدهم اینجاست که واقعاً باید اداره امور را به مردم بسپاریم. خیلی از مدیرانی که به کار گرفته‌ایم از جمله بخشدار لواسانات که از فعالان فرهنگی شمیرانات است، به همین سبب بوده که معتقد هستیم با ظرفیت این جریان‌های مردمی می‌شود کار را پیش برد و اثرگذار بود.
استاندار تهران گفت: اگر مساجد، هیئات و تکیه‌ها، گروه‌های انقلابی و حسینیه‌ها فعال شوند و هم‌سو باشند، و ما همچون امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب ظرفیت مردم را بیاوریم و هم‌افزا با دستگاه اجرایی کنیم، اثرگذاری مضاعف خواهیم داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا