توسعه بوم گردی راه مقابله با ساخت و ساز غیر مجاز در شمیرانات

فرماندار شمیرانات صدور مجوز دیوارکشی برای زمین‌های خردکشاورزی و تبدیل آنها به مراکز بوم گردی را راهکار قطعی سودآوری کشاورزان و پیشگیری از فروش اراضی و ساخت و سازهای غیرمجاز اعلام کرد.

به گزارش شمیرانات خبر، سیاوش شهریور روز سه شنبه در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی شمیرانات ضمن بیان اینکه اراضی مالکان شمیرانات به ندرت مساحتی بالای یک هزار و ۵۰۰ متر دارند و به این علت جهاد کشاورزی مانع دیوارکشی آنها می‌شودتأکید کرد: جهاد کشاورزی اجازه دیوار کشی و ایجاد مراکز بوم گردی را درزمین‌های بالای ۵۰۰ متر صادر کند چرا که کشاورزی با شرایط سختی مانند هزینه بالای کارگر، حمل و نقل و … مواجه شده و به دلیل مقرون به صرفه نبودن، بسیاری از محصولات با کیفیت شهرستان حتی چیده هم نشدند.

وی افزود: عدم درآمد کافی کشاورزان منجر به دلسردی آنها و فروش زمین‌هاییمی‌شود که امروز ما را با مشکل ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی مواجه کرده است، لذا وظیفه داریم با توجه به شرایط خاص این شهرستان تدابیری اتخاذ کنیم تا با سودآوری زمین‌های کوچک، شمیرانات را از بحرانی که روز به روزگسترده‌تر می‌شود نجات دهیم.

فرماندار شمیرانات اذعان داشت: با توجه به عدم وجود شهرک‌های صنعتی در شهرستان، تنها راه درآمدزایی در شمیرانات ارائه خدمات و بخشی نیز کشاورزی و دامداری است، با این حال حدود ۷۰ درصد از اراضی شهرستان نیز ملی و حفاظتشده هستند پس قطعاً نیازمند هم افزایی و نگاه ویژه متولیان برای توسعه اقتصادی و درآمدزایی در شهرستان هستیم.

این مقام مسئول اظهار داشت: همچنین باید تمام اهتمام خود را به کار گیریم ودستگاه‌های متولی مانند منابع طبیعی، محیط زیست و … همکاری لازم را داشتهباشند تا اراضی ملی شمال تهران را نیز به سرانه‌های عمومی و ورزشی تبدیل کنیم تا علاوه بر اینکه از زمین خواری‌های احتمالی جلوگیری می‌کنیم، امکاناتی را برای گذران اوقات فراغت سالم شهروندان فراهم‌سازیم.

شهریور تصریح کرد: یا باید شهرستان را تحویل ساخت و سازهای غیرمجاز دهیم یا برای سودآوری آن برای شهروندان تلاش کنیم.

وی همچنین بر لزوم تسریع در ایجاد شهرک صنفی – خدماتی شمیرانات با حدود۳۰۰ غرفه با هدف اشتغال‌زایی برای جوانان شهرستان تأکید کرد.

شهرستان شمیرانات متشکل از شهر شمیران (منطقه یک، شمال و شرق منطقه دوتهران) و دو بخش لواسانات و رودبار قصران با جمعیتی افزون بر ۶۰۰ هزار نفر در شمال و شمال شرقی تهران واقع شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا