توچال، پنجشنبه و جمعه تعطیل است

مدیر روابط عمومی مجموعه تفریحی ورزشی توچال اعلام کرد: با توجه به وضعیت هشدار شیوع بیماری کرونا، این مجموعه فردا و پس‌فردا (پنجشنبه و جمعه ۱۹ و ۲۰ فروردین) هیچ خدماتی ارائه نمی‌دهد و تعطیل است.

به گزارش شمیرانات خبر به نقل از ایرنا، سارا قنبری اظهار داشت: در روزهای فعالیت مجموعه، پیست اسکی توچال ظرفیت حضور همزمان یکهزار و ۴۰۰ اسکی‌باز را دارد اما با اعمال محدودیت‌ها برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و صیانت از سلامت شهروندان، اجازه فروش روزانه بلیت برای ۷۰۰ نفر داده می‌شود.

توچال قله‌ای در شمال تهران (شهرستان شمیرانات) به ارتفاع سه هزار و ۹۶۲ متر است که بخشی از دامنه رشته‌کوه‌های البرز به حساب می‌آید.

مجموعه تفریحی ورزشی توچال دارای امکاناتی همچون تله‌کابین، بام تهران، تله‌سی‌یژ، تله‌ اسکی، پیست و مدرسه اسکی، سورتمه، باشگاه تنیس، تیراندازی، بیلیارد، مسیر کوهنوردی، جاده سلامتی و هتل، کلبه چوبی، شعب رستوران‌ها و کافه‌های متعدد به یکی از بزرگترین مقاصد گردشگری ایران تبدیل شده است.

تله‌کابین توچال با طول رفت و برگشتی ۱۵ کیلومتر، یکی از طولانی‌ترین خطوط تله‌کابین در جهان به شمار می‌رود.

نجات جان کوهنورد آسیب‌دیده در ارتفاعات لواسان

سرپرست جمعیت هلال احمر شمیرانات اعلام کرد: نیروهای عملیاتی شهرستان موفق به نجات و امدادرسانی به یک کوهنورد آسیب‌دیده در ارتفاعات لواسان شدند.

جمال شریفی توضیح داد: ساعت ۱۱ و ۴۰ دقیقه امروز، طی تماس تلفنی با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر استان تهران مبنی بر سقوط از ارتفاع یک کوهنورد مرد ۳۸ ساله که در ارتفاعات لواسان (منطقه دشت هویج) دچار آسیب دیدگی شدید مچ پا شده بود، به سرعت یک تیم عملیاتی از پایگاه امدادونجات قوچک به محل حادثه اعزام شد.

وی افزود: پس از انجام اقدامات امدادی اولیه، تثبیت پزشکی و فیزیکی توسط نجاتگران پایگاه قوچک، مصدوم به پایین کوه منتقل و تحویل عوامل اورژانس تهران شد و عملیات در ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه با موفقیت پایان یافت.

سرپرست جمعیت هلال احمر شمیرانات با توجه به شرایط منطقه و حوادث متعددی که برای کوهنوردان و گردشگران رخ می‌دهد تأکید کرد: ورزشکاران و شهروندان نکات ایمنی را رعایت کنند تا شاهد چنین حوادثی نباشیم.

شهروندان در صورت وقوع حادثه در این زمینه می‌توانند با شماره تماس ۱۱۲ جمعیت هلال احمر ارتباط برقرار کنند.

شمیرانات دارای پنج پایگاه امداد و نجات در گردنه قوچک (ورودی لواسانات و رودبار قصران)، دربند، کلکچال، شیرپلا و نمایشگاه بین المللی است.

شمیرانات با آب و هوایی کوهستانی متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه ۲ تهران) و ۲ بخش لواسانات و رودبار قصران در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع شده است.

این شهرستان دارای کوه‌ها، روددره ها و محل عبور رودخانه جاجرود به سد لتیان و به همین علت در تمامی فصول با استقبال چشمگیر گردشگران و کوهنوردان مواجه است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا