جشن ولادت حضرت معصومه‌(س) و روز دختر برگزار شد

به مناسبت فرا رسیدن سالروز میلاد کریمه اهل بیت(ع) حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر، مراسم جشنی در محل شهرداری شمشک دربندسر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری شمیرانات خبر، این مراسم با حضور دکتر مهدی ساوه شمشکی شهردار، نور محمد بلوکات نایب رییس شورای اسلامی شهر، اسفندیار شمشکی رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر، مسئول واحد حراست، مدیران، معلمان و دانش آموزان دختر مدارس سطح شهر و فرماندهان پایگاههای بسیج خواهران در سالن اجتماعات شهرداری شمشک دربندسر برگزار شد.

در ابتدای این مراسم دکتر ساوه شمشکی ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه‌(س) و روز دختر، با اشاره به مقام و جایگاه والای زنان در اسلام گفت: در اسلام سه بانوی بزرگ به عنوان الگوی زن مسلمان معرفی می‌شوند که حضرت فاطمه معصومه(س)، به عنوان الگوی حجب و حیا و وفاداری و فداکاری برای دختران سرزمین جایگاه ویژه‌ای دارد.

ساوه شمشکی ادامه داد: در جامعه الگوهای بسیاری مطرح می‌شوند و افراد و شخصیت‌های کوچک و بزرگ بسیاری برای جوانان و نوجوانان خط و مشی تعیین می‌کنند اما دنباله‌روی از این افراد به سعادت ختم نخواهد شد و زن و مرد مسلمان باید با شناخت اسوه های حقیقی و بلند مرتبه، راه سعادتمندی و موفقیت را در پیش گیرند.

شهردار در بخش دیگری از سخنان خود با بر شمردن ویژگیهای نماز و اثرات آن ادامه داد: توسل و نماز دو نماد بندگی و خضوع در برابر پروردگار است. نماز به عنوان صحبت و راز و نیاز با خداوند متعال برپا داشته می‌شود اما اثرات آن برای شخص بیش از این است به طوریکه با اقامه سر وقت نماز می‌توان هم به مقام معنوی رسید و هم خواسته‌ها و نیازهای دنیوی را از خداوند متعال طلب نمود.

در پایان این سخنان شهردار شمشک دربندسر برای دانش آموزان دختر مدارس موضوع انشا با عنوان “بهترین الگو” طرح و مقرر شد دانش آموزان تا روز عید قربان آثار خود را تحویل داده و به نفر برتر از سوی شهرداری و شورای شهر جایزه نفیسی اهدا شود.

اسفندیار شمشکی رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر نیز در سخنانی ضمن تبریک ولادت حضرت معصومه و روز دختر با اشاره به نامگذاری روز ولادت آن حضرت به عنوان روز دختر گفت: امیدوارم دختران این مروز و بوم با تاسی از حضرت معصومه‌(س) راه سعادت و نجات را یافته و در تمام مراحل زندگی موفق و پیروز باشند.

شاهنامه خوانی یکی از دانش آموزان دختر مدرسه شهید مطهری شمشک، اجرای سرود توسط دانش آموزان مدرسه شهید مطهری شمشک و پخش نماهنگ متناسب با مقام شامخ حضرت فاطمه معصومه‌(س) و روز دختر از برنامه‌های این مراسم بود.

در پایان این مراسم از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر هدایایی به دانش آموزان اهدا شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا