جلوگیری از ۷ مورد تعرض به منابع طبیعی شمیرانات از ابتدای سال

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شمیرانات گفت: از ابتدای سال ۹۹ تاکنون از ۷ مورد تعرض به عرصه‌های ملی جلوگیری به عمل آمده است.

به گزارش شمیرانات خبر به نقل از مهر، حسن شکری صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران همکاری و مشارکت مردم و اقدامات پیشگیرانه حفاظتی را دو مؤلفه مهم در حفاظت اراضی ملی دانست و با بیان اینکه در سایه این دو مؤلفه از ابتدای سال جاری تاکنون هیچ گونه تصرف و تخلفی در عرصه‌های ملی شمیرانات نداشته‌ایم، افزود: بهترین حفاظت کننده عرصه‌های منابع طبیعی خود مردم هستند که نقش اساسی و کلیدی در حفظ این مواهب الهی دارند.

وی ادامه داد: منابع طبیعی متعلق به مردم است و آنها باید در حفظ و نگهداری آن مشارکت داشته باشند.

این مسئول منابع طبیعی شمیرانات با اشاره به اینکه حفاظت از عرصه‌های ملی از اولویت‌های مهم و شاخص مجموعه منابع طبیعی است اظهار داشت: به منظور حفاظت همه جانبه از عرصه‌های منابع طبیعی، همزمان با تعطیلات نوروز و پس از این ایام، عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی شمیرانات همراه با یگان‌های حفاظت برخی از نهادها و دستگاه‌های ذی ربط همچون جهاد کشاورزی، بخشداری، شهرداری و محیط زیست با تشکیل اکیپ‌های مشترک، اراضی ملی شهرستان را مورد رصد قرار دادند.

شکری خاطر نشان کرد: در این مدت با هوشیاری و حضور به موقع نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی، از ۷ مورد تعرض به عرصه‌های ملی جلوگیری به عمل آمد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شمیرانات تأکید کرد: فرهنگسازی در جامعه در خصوص عرصه‌های منابع طبیعی یکی از مؤلفه‌های مهم و ضروری بشمار می‌رود که در این ارتباط نقش رسانه‌ها بسیار حائز اهمیت است.

گفتنی است شهرستان شمیرانات دارای ۱۴۰ هزار هکتار عرصه‌های منابع طبیعی مهم است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا