جوان سازی درختان گردو شمیرانات آغاز شد

مدیر جهاد كشاورزی شمیرانات اعلام كرد: عملیات جوان سازی و اصلاح درختان گردو از لحاظ كیفی، كمی و مقاوم سازی در برابر سرمازدگی از دیروز (یكشنبه) به صورت كارگاه آموزشی در شهرستان آغاز شد.

به گزارش شمیرانات خبر، مسعود ایلكا اظهار داشت: این كارگاه به صورت نمونه در باغ یكی از باغداران پیشرو در روستای سینك لواسانات جهت اجرای عملیات پیوند با رقم چندلر اجرا شد.

وی تشریح كرد: در این طرح سرشاخه كاری پیوندك یا همان شاخه درختان گونه های برتر و اصلاح شده بر روی تنه درختان كم ثمر پیوند زده می شود تا پس از رشد كیفیت و كمیت، محصول افزایش (حدود دو برابر) و درخت نیز در مقابل تنش دمایی مقاوم شود.

این مقام مسئول بیان داشت: كارگاه های آموزشی تئوری و عملی سرشاخه كاری گردو توسط اساتید بین المللی نظیر دكتر صلاح الدین ایلماز از تركیه و مدیران و كارشناسان باغبانی به مدت چند روز در سال برگزار می شود.

به گفته ایلكا، سرمای دیررس بهاره در سال گذشته به ۴۰۰ هكتار از باغات گردو شمیرانات خسارت ۱۰۰ درصدی وارد كرد.

مدیر جهاد كشاورزی شمیرانات اعلام كرد: این شهرستان با تولید سالانه ۲ هزار و ۲۱۵ تن گردو در سطح ۵۵۰ هكتار باغ، رتبه دوم استان تهران را در این زمینه به خود اختصاص داده است.

شهرستان شمیرانات با آب و هوایی كوهستانی متشكل از شهر شمیران (منطقه یك، بخش اعظمی از منطقه سه و شمال و شرق منطقه دو تهران) و دو بخش لواسانات و رودبار قصران دارای هفت هزار و ۱۰۰ هكتار زمین كشاورزی و یكهزار كشاورز در شمال و شمال شرقی تهران واقع شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا