حریم رودخانه جاجرود معضل جدی شمیرانات است

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به محدودیت‌های ناشی از مصوبه شورای عالی امنیت ملی (رعایت حریم ۱۵۰ متری) به منظور صیانت از رودخانه جاجرود و سد لتیان گفت: مسئله این حریم معضل جدی منطقه (لواسانات و رودبارقصران) است که برای حل آن تلاش خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری شمیرانات خبر به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه لواسانات، زهره الهیان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته لواسانات با تاکید بر این‌که در تمامی اقدامات موثر، با مشارکت و هم‌یاری مردم محقق شده است، اظهار داشت: با دست مردم و بسیج ملی واکسیناسیون توانستیم بر بحران بزرگ کرونا فائق بیاییم و در سطح جهان حرفی برای گفتن داشته باشیم، و این مهم از جمله اثرات حضور مردم در رفع مشکلات و چالش‌های ملی‌‌ست.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس هدف از حضور در جمع نمازگزاران لواسانات را بازگو کردن مشکلات از زبان مردم و مسئولان بخش اعلام کرد و گفت: حریم رودخانه، راه‌ها و فاضلاب روستایی از جمله اهم مسائل این منطقه است که اهتمام خود را برای پیگیری و حل آن‌ها به‌کار میگیریم.
وی خطاب به نمازگزاران ضمن بیان این‌که قطعاً شما از کسری بودجه دولت مطلع هستید و مشکلاتی که از باب بودجه گریبان‌گیر کشور است را درک می‌کنید، ابراز داشت: مجلس در اختصاص بودجه همکاری لازم را در خصوص مسائل و معضلات کشوری با دولت داشته است اما اگر گزارشی از کمبود بودجه برای فاضلاب لواسانات می‌شنوید، خواهش‌مندیم بخشدار منطقه در پائیز پیش‌رو پیشنهادی در باب تعیین بودجه لازم برای مساله مذکور به مجلس ارائه دهند تا پیگیری و تصویب شود.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: قطعاً مشارکت‌های مردمی و سرمایه‌گذاری متمولان در خصوص طرح‌های کلان لواسانات، می‌تواند مشکلات را به حداقل برساند و کثری بودجه را جبران سازد.
الهیان ضمن بیان‌ این‌که اگر دفتری در لواسانات در اختیار مجلس قرار گیرد، نمایندگان به صورت هفتگی در آن حاضر خواهند شد، گفت: اهل وعده بیجا نیستیم و ادعا نمی‌کنیم تمام مشکلات را حل کنیم اما تلاش‌مان بر این مهم است و در این مسیر دست استمداد به سمت شما مردم دراز می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا