فرماندار شمیرانات: : حضور حداکثری بانوان در انتخابات نشان از بلوغ سیاسی جامعه است

فرماندار شمیرانات تاکید کرد: حضور حداکثری بانوان در انتخابات نشان از بلوغ سیاسی جامعه دارد. آنان پیش‌قراول حضور حداکثری و آگاهانه در انتخابات هستند.

به گزارش شمیرانات خبر، “سید مهدی ساداتی”، بانوان را ستون هر خانواده برشمرد و افزود: زنان ایران اسلامی در سال‌های پس از انقلاب اسلامی در ابعاد مختلف رشد و اثرگذاری خود را هویدا کرده‌اند و به عنوان‌ نیمی از جمعیت کشور نه تنها در عرصه تربیت فرزند و مدیریت خانواده بلکه در ابعاد اجتماعی و سیاسی دین خود را به کشور ادا کرده و در سایه آگاهی بسترساز توسعه و عزتمندی کشور بوده‌اند.

وی با اشاره به پتانسیل بالای بانوان تصریح کرد: نیمی از جمعیت کشور را زنان تشکیل می‌دهند و فعالیت هوشیارانه این قشر از جامعه در انتخابات منجر به دفاع مشروع از حقوق سیاسی و اجتماعی آنان می‌شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: حضور زنان در انتخابات نشان از بلوغ سیاسی جامعه است و از سویی این قشر در نهاد خانواده می‌تواند منشاء گفتمان سازی و خلق حماسه حضور باشند.

 ساداتی پس از اتمام ثبت‌نام نامزدهای انتخابات شمیرانات، از رشد مضاعف حضور بانوان به نسبت سال گذشته خبر داده بود.

شمیرانات متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه دو تهران) و دو بخش لواسانات و رودبار قصران در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع شده است.

این شهرستان در سال ۱۴۰۰، انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را برای ۳۶ روستا و سه شهر لواسان، اوشان فشم میگون، شمشک دربندسر برگزار می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا