امام جمعه رودبار قصران: : حمایت سراسری مسلمانان از مردم مظلوم فلسطین مقابل صهیونیستها مهم است

امام جمعه رودبار قصران با تاکید بر این‌که باید روز قدس امسال را باشکوه‌تر برگزار کنیم، گفت: شرایط منطقه، به‌ویژه فلسطین و حوادثی که در کرانه غربی رود اردن و غزه درحال وقوع است، بر مظلومیت مردم مقاوم فلسطین افزوده و اکنون بیش از هر زمانی به حمایت سراسری مسلمانان از فلسطین نیاز است.

به گزارش شمیرانات خبر، حجت الاسلام سید مجتبی حسنی در خطبه‌های این هفته رودبار قصران افزود: برگزاری باشکوه روز قدس خصوصاً به دلیل اهانت به قرآن کریم، که از تبعات سیاست‌های کثیف استکبار جهانی است، احساس می‌شود. البته که این اولین‌بار نیست، اهانت به قرآن و قرآن‌سوزی در سوئد و کشورهای غربی اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد: این‌گونه اقدامات کور و بی‌منطق نشان از ضعف و استیصال غرب در مقابله با موج اسلام‌گرایی و ناشی از فقدان منطق محکم آنان در پاسخگویی با منطق فاخر و قوی اسلام است. این گونه اقدامات خبیثانه را امروز و در روز قدس به‌ شدت محکوم و اهانت به قرآن کریم را اهانت به ساحت همه انبیاء و کتب آسمانی و همه ادیان می‌دانیم.

خطیب جمعه رودبار قصران اظهار داشت: انتظار صهیونیست‌ها این بود که عادی‌سازی و نشست با مقامات عربی و حتی ترکیه برای این رژیم امنیت‌زا باشد و موضوع فلسطین به حاشیه برود، اما عملیات‌های شهادت‌طلبانه نشان داد موضوع فلسطین به حاشیه نرفته است و خود فلسطینی‌ها مسئله فلسطین را در کانون تحولات منطقه نگه می‌دارند.

حجت الاسلام حسنی خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی تلاش دارد هویت مذهبی فلسطینی‌ها یعنی مسجد الاقصی و هویت ارضی آن‌ها یعنی سرزمین فلسطین را بگیرد و این موضوعی نیست که فلسطینی‌ها آن را بپذیرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: از دولت سیزدهم می‌خواهیم با مدیریت و برنامه‌ریزی، بودجه را به‌ عنوان زیربنایی‌ترین سند اقتصادی سالانه، تدوین و اجرایی کند.

امام جمعه رودبار قصران درباره دلایل وضعیت موجود اقتصادی گفت برخی از سیاستگذاری‌ها نادرست قبلی، ضعف در نظارت و بازرسی، عدم برخورد به هنگام و قاطع با سودجویان و زیاده‌خواهان و رانت‌خواران در معیشت و اقتصاد مردم  اختلال ایجاد کرده است .

رودبار قصران متشکل از شهرهای اوشان، فشم، میگون و شمشک، دربندسر دارای ۱۶ روستا و جمعیتی افزون بر ۱۷ هزار نفر در شمال شرقی پایتخت واقع شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا