فرماندار شمیرانات: : خبرنگاران را مشاوران امین خود می‌دانیم

فرماندار شمیرانات گفت: ما خبرنگاران را مشاوران امین خود می‌دانیم و از مدیران شهرستان نیز خواسته‌ایم ضمن تکریم اصحاب رسانه ارتباط خوب و حرفه‌ای با آنان داشته باشند چرا که این قشر چشم بینا، گوش شنوا و زبان گویای شهروندان جامعه که مسئولان در قبال آنها وظیفه دارند، تلقی می‌شوند.

به گزارش شمیرانات خبر، سید مهدی ساداتی روز سه‌شنبه در مراسم تجلیل از خبرنگاران به مناسبت ۱۷ مرداد ماه اظهار داشت: حکومت کشور ما بر مبنای دموکراسی است و این بدان معناست که خط قرمزی با مردم وجود ندارد و تصمیمات بایستی در اتاق شیشه‌ای گرفته شود. خبرنگاران می‌توانند همه موارد را مورد انتقاد سازنده قرار دهند و هیچ‌کس از این افراد که پرچمدار هستند، شایسته‌تر نیست و مسئولان نیز می‌توانند راحت و بی‌پرده مسائل را با آنها مطرح کنند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: وظیفه اصلی خبرنگاران نقد منصفانه و مدیران پاسخگویی شفاف است. اصحاب رسانه بایستی برای رفع ابهامات و پیگیری مطالبات مردم ابتدا از مسئولان سوال کرده و سپس با آگاهی کامل به موضوعات بپردازند.

ساداتی تصریح کرد: امروز، جامعه ما در شرایط سخت شیوع کرونا و تحریم رئیس جمهوری نابخرد آمریکا قرار دارد؛ لذا انتظار داریم خبرنگاران شرایط فعلی کشور را برای مردم تبیین کنند.

فرماندار شمیرانات یادآور شد: البته امروز نیز همچون سال های قبل، مشارکت خوب شهروندان و خیران را در کنار مسئولان داشتیم و اگر غیر از این بود، قطعاً این موفقیت‌های متعدد را در مقابله با بحران‌های مختلف کسب نمی‌کردیم.

وی تاکید کرد: ما قدردان جامعه پر افتخار رسانه هستیم و با هماهنگی و همدلی با خبرنگاران ارتباط خواهیم داشت و فعالان این حوزه را عضو افتخاری شورای اداری شهرستان می‌دانیم.

این مقام مسئول بیان داشت: شمیرانات علی‌رغم آوازه‌ای که در اذهان عمومی دارد، با محرومیت‌های بسیاری مواجه است که از جمله آنها می‌توان به کاستی‌های زیرساختی اشاره کرد.

فرماندار شمیرانات افزود: بخش‌های لواسانات و رودبار قصران مناطقی تفرجگاهی و گردشگری مهمی در استان تهران تلقی می‌شوند و در تمام روزهای سال بویژه تعطیلات توفیق میزبانی گردشگران بسیاری را داریم؛ از این رو تامین و ارتقا زیرساخت‌های منطقه با اولویت بهسازی راه‌های دسترسی در دستور کار مدیریت شهرستان قرار دارد که البته در برخی موارد نیازمند نگاه ویژه ملی هستیم.

هفدهم مرداد ماه سال ۱۳۷۷، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، به همراه ۸ نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید. به همین مناسبت، شورای فرهنگ عمومی، هفدهم مرداد ماه هر سال را به عنوان “روز خبرنگار” نامگذاری کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا