خدمات‌رسانی خادمان شمیرانات در نجف تشریح شد

خدمات‌رسانی به زائران در بخش‌هایی از شهر نجف بر دوش خادمان اعزامی از شمیرانات گذاشته شده است که بخشداران این شهرستان در گفت و گو با خبرنگار شمیرانات خبر در این باره توضیحاتی ارائه کردند.

بخشدار لواسانات اعلام کرد: ۶۰ آشپز و ۱۲۰ خادم مسئولیت پذیرایی، انتظامات و نظافت محل اسکان زائران را در بخشی از شهر نجف بر عهده دارند.
حمید دانش‌آموز توضیح داد:‌ مدیریت اسکان و اطعام زائران مستقر در پارکینگ طبقاتی نجف به فرمانداری شمیرانات و بخشداری لواسانات سپرده شده است.
وی گفت: از ۱۰ مهر در این محل مستقر شده‌ایم و مهیاسازی آشپزخانه نیز ۲ روز به طول انجامید.

بخشدار لواسانات ادامه داد: از ۱۲ مهر پخت روزانه چهار هزار پرس غذا را شروع کردیم و با افزایش جمعیت میزان پخت غذای ما نیز بیشتر شد که اکنون ۱۲ هزار پرس غذا برای زائران مهیا می‌شود.
وی علت ازدحام جمعیت در نجف را شرایط شهر بغداد دانست و گفت: تمامی زائران مسیر خود را تغییر داده‌اند و به نجف آمده‌اند که این موضوع موجب ازدحام جمعیت بیشتر از پیش بینی‌ها در این شهر شده است.

دانش آموز همچنین اظهار داشت: گرمای هوا و افزایش چند برابری جمعیت در نجف تا حدودی تأمین آب شرب و یخ را با مشکل مواجه کرده است.

بخشدار رودبار قصران گفت: ۱۵۰ نفر در بخش تهیه و توزیع غذا و ۶۰ نفر در بخش اسکان زائران در نجف اشرف به زائران سیدالشهدا خدمت می‌کنند.

اقدامات خادمان رودبارقصران در نجف

مجید صبائی بخشدار رودبار قصران نیز اظهار داشت: این بخش با همتی مضاعف و تجربه کامل‌تر در اربعین امسال به زوار اباعبدالله الحسین (ع) در دو بخش اسکان و تغذیه خدمات رسانی می‌کند.
وی گفت: امسال نیز همچون سال گذشته اسکان بیش از ۸۲ هزار نفر را در طبقه مثبت یک صحن حضرت زهرا (س) نجف در ۲ بخش خواهران و برادران بر عهده داریم و این مأموریت از نیمه مهرماه آغاز شده است.
بخشدار رودبار قصران افزود: ۲۰ هزار پرس غذا در وعده‌های ناهار و شام در آشپزخانه مربوط به ما در نجف طبخ و توزیع می‌شود.

به گزارش شمیرانات خبر ستاد اربعین استان تهران کار خدمات رسان به زائران در بخش‌هایی از شهر نجف را بر عهده دارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا