دفاع تمام قد فرماندار شمیرانات از میگونی ها

جلسه بررسی مسائل و مشکلات اهالی میگون شهر «اوشان، فشم و میگون» شامگاهسه شنبه در حالی با حضور مسئولان برگزار شد که فرماندار شهرستان شمیرانات بر پیگیری مشکلات مردم و حل آنها توسط مدیران تاکید کرد و گفت: ما مسئولان به مردم بدهکاریم و پاسخگویی وظیفه ماست.

به گزارش شمیرانات خبر، مستقر در شهرستان شمیرانات این جلسه در حالی به همت فرماندار شمیرانات برگزار شد که چند روز قبل، اهالی این منطقه پیرو یکفراخوان دعوت به جلسه برای طرح مسائلشان با رئیس و اعضای شورای شهر در مسجد جامع میگون حاضر شدند اما مسئولان شورا در جلسه حضور نیافتند لذا این موضوع بازتاب‌ها و واکنش‌هایی در فضای مجازی داشت و به برخی اقدامات ازجمله نصب بنر مردمی روی دیوار مسجد هم انجامید که خبر آن هم در خبرگزاری جمهوری اسلامی بازتاب یافت و می‌توانید از طریق لینک زیر مطالعه کنید:

نصب یک بنر مردمی به دیوار مسجد میگون

در جلسه دیشب ابتدا برخی اهالی و اعضای هیاتی موسوم به «جوانان میگون» به طرح مسائل و مشکلاتشان پرداختند و مسئولان نیز به آنان پاسخ دادند و وعده پیگیری دادند که با تاکید سیاوش شهریور، فرماندار شمیرانات مقرر شد طی یکماهآینده مجدد جلسه‌ای برای ارائه گزارش پیگیری مسئولان به منظور رفع مشکلات مطروحه در جمع اهالی میگون برگزار شود.

اوشان، فشم و میگون از توابع بخش رودبار قصران شهرستان شمیرانات در شمال شرقی تهران واقع شده است.

افزایش سرانه بهداشت و درمان و نیز ضریب امنیت از جمله مهم‌ترین مشکلاتی بود که اهالی میگون در این جلسه مطرح و تاکید کردند که پایتخت‌نشینان آنان را به چشم مردمی مرفه می‌شناسند غافل از اینکه مشکلات زیادی دارند.

سعید احمدپور یکی از افرادی بود که به طرح مشکلات پرداخت و با بیان اینکه امنیت، بهداشت و آموزش اساسی ترین نیاز مردم منطقه است، این مشکلات را علت اصلی مهاجرت مردم این منطقه به پایتخت برشمرد.

این جوان میگونی همچنین خواهان جمع آوری سگ های بلاصاحب، برخورد با معتادان متجاهر و نیز سارقان شد.

احمدپور همچنین مدعی بود که «شهروندان از استفاده از امکانات شهر و مردم که به تملک و در اختیار شهرداری درآمده نیز محروم هستند».

وی به موضوع گردهمایی اخیر اهالی برای طرح مشکلاتشان با اعضای شورا و غیبت مسئولان شورا نیز اشاره و انتقاد کرد: «ما با اعضای شورا در محل و مسجد دیدار و گفت و گو داریم اما بعد از انتخابات و رای دادن دیگر نمی توانیم آنان را پیدا کنیم».

احمدپور گفت: مسئولان شورا می توانستند (برای حضور در جلسه اواخر خردادماه امسال) بیایند، مردم مشکلات را مطرح کنند و آنان هم با جواب هایی نظیر بودجه نداریم توجیه کنند.

حسین محمدی دیگر شهروند این منطقه نیز از نحوه واکنش مسئولان شورا به درخواست‌های مردمی گلایه کرد و گفت: رییس شورای شهر مردم را برای پاسخگویی به دفتر خود فرا می خوانند، کجای دنیا رسم است ۵۰۰ نفر به دنبال پاسخگویی مسئولان بروند؟

این جوان میگونی اظهارداشت: ما فقط برای احقاق حقوق مردم در بخش های اجتماعی، فرهنگی و ورزشی تلاش می کنیم اما ما را هتاک یا فحاش می خوانند.

حمایت فرماندار از مردم

فرماندار شهرستان شمیرانات پس از شنیدن مشکلات مردم و طرح مسائلشان با اشاره به مطالبه شهروندان و طرح مشکلاتشان گفت: «بنده امشب توقع چنین مسائلی را نداشتم و شرمنده شدم».

شهریور افزود: امنیت، بهداشت، سلامت و ورزش در حوزه وظایف بنده است؛ من به مردم بدهکارم و اگر می خواهم ادامه فعالیت دهم باید مشکلات را برطرف کنم.

فرماندار شمیرانات تصریح کرد: هر کس (مدیران) ظرفیت شنیدن فریاد مردم را ندارد رها کند و از شمیرانات برود؛ هرکس نمی تواند پاسخگوی مردم باشد باید دولت را رها کند و به کارهای خصوصی مشغول شود.

وی افزود: حتماً باید سر مسئول شهر فریاد زد، من که مسئول هستم اگر در مقابل حرف درست مردم شرم نکنم کار زشتی کرده ام.

این مقام مسئول بیان کرد: دولت آقای روحانی وظیفه دارد مشکلات مردم را بشنود و چاره یابی کند؛ پاسخگویی وظیفه ما و یکی از اصول خدمتگزاری به مردم است و همه توانمان را هم در همین مسیر گذاشته ایم.

شهریور یادآور شد: مردم باید نوکری مسئولان را احساس کنند، مردم منصف هستند و اگر ببینند سعی می کنیم و حتی در مواقعی به علت کمبودها، موفق نمی شویم قدرشناس هستند، ما باید بیشتر تلاش کنیم.

وی در پایان نیز از کلنگ زنی بیمارستانی برای دو بخش لواسانات و رودبار قصران در آینده، تخصیص ۳۵۰ میلیون تومان اعتبار برای کانال آب بخش و بازنگری طرح هادی اوشان، فشم، میگون خبر داد.

توضیحات بخشدار و شهردار

مجید صبائی بخشدار رودبار قصران نیز گفت: این بخش از موهبت‌های الهی نظیرآب و هوای خوب برخوردار است که در مناطق دیگر استان کمتر دیده می‌شود و در کنار این نعمت‌ها یکسری نگرانی و مشکلات نیز وجود دارد.

وی اظهار امیدواری کرد که با توسعه نیروی انتظامی، ضریب امنیت منطقه نیز افزایش یابد.

مسعود کرمزاده شهردار اوشان، فشم و میگون نیز در این نشست اظهار داشت: من و اعضای شورا هیچ‌گاه مقابل مردم نبوده و نخواهیم بود و همیشه حامی و خدمتگزار شهروندان هستیم.

وی ضمن بیان اینکه شهرداری در حوزه‌های فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و خدماتی فعالیت دارد گفت: ما با ۱۸۰ نیرو امور خدماتی و فضای سبز را انجام می‌دهیم.

این مقام مسئول با تشریح میزان اعتبارات و درآمدهای شهرداری گفت: از ابتدای امسال تاکنون پنج پرونده تخلفات ساخت و ساز در کمیسیون‌ها مطرح شده که همه حکم تخریب گرفته‌اند؛ همچنین از سال ۹۵ تاکنون اجازه داشتیم یک مجوزچهار طبقه‌ای صادر کنیم که این مسئله باعث کاهش درآمدهای شهرداری شده است.

شهردار اوشان، فشم، میگون تاکید کرد: فقدان درآمد پایدار مشکلی اساسی و تنها منبع درآمدمان از کمیسیون ماده ۱۰۰ است.

وی در خصوص اقداماتی که در سال ۹۷ در میگون انجام شده به آسفالت جاده میگون – شمشک با اعتبار پنج میلیارد تومان، تکمیل آرامستان میگون نو، اجرای عملیات جدول گذاری میگون و میگون نو، گابیون چینی نقاط حادثه خیز جاده میگون – شمشک و بازسازی فرهنگسرا و حسینیه میگون اشاره کرد.

به گفته کرمزاده برخی از پروژه‌های عمرانی نیمه کاره شهر به دلیل وجود معارضانمعطل مانده است که مسئولان متولی در حال حل مشکل هستند.

محمود صالحی عضو شورای اسلامی شهر اوشان، فشم، میگون نیز در این نشست گفت: ما از پاسخگویی به مردم شانه خالی نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: شهر ما درآمد پایدار ندارد، برخی مواقع نیز حوادثی نظیر سیلاب تمام محاسباتمان را برهم می زند.

صالحی خاطرنشان کرد: در شهرهای دیگر شهرداری‌ها سهم مالیات بر ارزش افزودهدریافت می‌کنند که بر اساس جمعیت است اما ما به دلیل کمبود جمعیت ماهانه تنها ۳۰ میلیون تومان از این اعتبار بهره‌مند می‌شویم.

به گفته وی شهرداری اوشان، فشم، میگون ماهانه یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه دارد و خرداد امسال ۲۷۰ میلیون تومان کمبود داشت.

این عضو شورای اسلامی شهر اوشان، فشم، میگون یادآور شد: سال گذشته ۴۰۰میلیون تومان اعتبار صرف جمع آوری نخاله‌ها شده بود که این امر نیاز به فرهنگسازی دارد.

صالحی گفت: قول می‌دهیم تا پایان دوره پنجم شورا رضایت نسبی شهروندان را فراهم کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا