راهداری شمیرانات: از سفرهای غیرضروری به این منطقه خودداری شود

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شمیرانات اعلام کرد: با توجه به شرایط جوی و بارش برف و وجود کولاک در جاده‌های اصلی و روستایی این شهرستان، از شهروندان می‌خواهیم از سفرهای غیرضروری به این منطقه خودداری کنند.

به گزارش شمیرانات خبر به نقل از ایرنا، رضا حاجتی بامداد شنبه اظهارداشت: بارش‌ها از روز پنجشنبه آغاز شده و عملیات برف‌روبی و پاکسازی مسیرهای اصلی و روستایی جریان دارد و با وجود شدت برف و کولاک از شامگاه جمعه هیچ مسیری مسدود نیست.

وی تاکید کرد: طبق قوانین مسافران جاده‌های کوهستانی از ۱۵ آذر ماه موظف شدند زنجیرچرخ، لوازم ایمنی و خوراک و پوشاک لازم به همراه داشته باشند.

رئیس راهداری شمیرانات یادآور شد: شهروندان پیش از آغاز سفر از طریق سامانه جامع اطلاع رسانی ۱۴۱ از آخرین وضعیت جاده‌ها از جمله مسیرهای شمیرانات مطلع شوند.

به گزارش ایرنا طبق آخرین اعلام اداره‌کل هواشناسی استان تهران در عصر جمعه، با توجه به فعالیت سامانه بارشی تا صبح فردا، وضعیت جوی استان در ارتفاعات با مه غلیظ، بارش برف و گاهی کولاک پیش‌بینی شده بود.

همچنین، از عصر جمعه تا اوایل وقت شنبه تشدید بارش‌ها، رگبار باران و برف، وزش باد شدید با احتمال رعد و برق(در نقاط مستعد با احتمال بارش تگرگ) مورد انتظار است.

طی این مدت علاوه بر نواحی شمالی استان رخداد برف در نواحی مرکزی و بعضی نقاط جنوبی دور از انتظار نیست. از جمعه شب تا صبح یکشنبه کاهش قابل ملاحظه دما به طور میانگین بین ۶ تا ۹ درجه سانتیگراد در سطح استان و یخبندان شبانه در دامنه‌ها و ارتفاعات شمالی پیش‌بینی می‌شود.

روز شنبه وزش باد نسبتا شدید و به تدریج کاهش ابر و روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه آسمانی قسمتی ابری تا نیمه ابری گاهی همراه با وزش باد و در نواحی پرتردد شهری، گاهی با افزایش نسبی غلظت آلاینده‌ها مورد انتظار است.

شمیرانات دارای ۱۰۱ کیلومتر راه روستایی و ۶۷ کیلومتر راه اصلی و فرعی است.

این شهرستان با آب و هوایی کوهستانی متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه ۲ تهران) و بخش های لواسانات (شهر لواسان و ۲۰ روستا) و رودبار قصران (شهرهای اوشان، فشم، میگون و شمشک، دربندسر و ۱۶ روستا) با جمعیتی افزون بر ۶۰۰ هزار نفر در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا