نماینده مردم تهران در مجلس: : رفتار چند نماینده را به کل مجلس تسری ندهیم

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رفتار چند نماینده را نمی‌توان به کل مجلس تسری داد، گفت: عموم مجلس احترام وزرایی که مهمان خانه ملت بودند را حفظ کردند و کسانی که این کار را نکرده اند به فرموده رهبر معظم انقلاب دچار گناه شده و حرام شرعی انجام داده‌اند که ان شاء الله توبه می‌کنند.

به گزارش شمیرانات خبر به نقل از ایرنا، «علی خضریان» همچنین افزود: مجلس از ۲۹۰ نماینده تشکیل شده و وقتی یک نفر از وزیری عصبانی می‌شود ممکن است صدایش را بلند کند. این رفتار به معنی این نیست که کل مجلس آن توهین را انجام داده است. این امر مورد تایید اینجانب نیست و همان روز هم مخالف بودم و این کار را نکردم. از آن بالاتر ضمن اینکه حضرت آقا تذکر دادند همچنین همان روز تعدادی از نمایندگان هم به آنها تذکر دادند و گفتند که کار شما خطاست و نباید انجام می‌دادید چون این کار به ساحت و جایگاه مجلس آسیب می‌زند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس افزود: سوال اینجاست که اگر رییس مجلس یا رییس کمیسیون امنیت ملی این توهین‌ها را انجام داده بودند، می‌شد آن را پای همه نمایندگان نوشت. آیا هیات‌رئیسه مجلس چنین رفتاری کردند؟ ما همه شاهد بودیم که آقای قالیباف تذکر مکرر داده و جلسه را مدیریت کردند.

خضریان ادامه داد: تذکر اخلاقی حضرت آقا، حُسن بود، زیرا ایراد مجلس به بعضی از نمایندگان را جنبه شرعی داد. البته نمایندگانی که این کار را انجام دادند می‌شناسم؛ افراد غیرمتشرعی نیستند و تذکر آقا را گردن می‌نهند و آن اشتباه را تکرار نخواهند کرد.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در ارتباط تصویری با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: نمایندگان مجلس تاکنون در همان مسیری حرکت کرده‌اند که مدنظر رهبر معظم انقلاب بوده است و در این چارچوب نمایندگان به دنبال برخوردهای غیرحرفه‌ای و جوسازی نبوده و نیستند.

خضریان افزود: تعامل مجلس و دولت به این معنا است که نمایندگان پی‌گیر مصوبات و اجرای دقیق آن از سوی دولت باشند. طبق فرمایش حضرت آقا همانگونه که مجلس باید با دولت تعامل سازنده داشته باشد، دولت هم باید برای پیشبرد نظرات مجلس با نمایندگان همراهی کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رهبری تکلیف دو طرفه‌ای را برای مجلس و دولت یادآور شده‌اند به این شکل که مجلس قوانینی را مصوب نکند که قابلیت اجرا نداشته باشد و هم قوانینی که مسیر طبیعی خود را طی کرده است از سوی دولت بدون کم و کاست اجرا شود، این بهترین تعاملی است که همه قبول دارند.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب حتما رفتارهای نامتعارفی را در مجلس مشاهده کرده‌اند، که منجر به تذکر ایشان شده است. ولی مصداقش در دولت فعلی هم می‌تواند بحث مالیات بر خانه‌های خالی باشد که ما را با مشکلی به نام تورم مسکن مواجه کرده است. حضرت آقا تاکید کرده‌اند که بخش مهمی از سبد خانوار درگیر مشکل مسکن است و حل این مشکلات ربطی به روابط بین‌الملل هم نداشته بلکه رفع و حل آن دست خودمان است.

خضریان گفت: ما دچار مشکل تورم مسکن شده‌ایم؛ وزیر سابق شهرسازی می‌گفت که افتخار می‌کنم که یک متر مسکن نساخته‌ام.  او  به اینکه قانون را اجرا نکرده است افتخار می‌کرد.  این طرز تفکر چندسال بر وزارت راه و شهرسازی حاکمیت داشته تا اینکه کار به جایی می‌رسد که سال ۹۹ مردم ما دچار مشکل مسکن می شوند تا جایی که حضرت آقا هم به آن اشاره کردند و فرمودند در این حوزه کاهلی‌هایی صورت گرفته و کارهایی که باید انجام می‌گرفت، انجام نگرفته است.

این فعال اصولگرا یادآور شد: خودمان را جای مردم بگذاریم، نه از جایگاه مجلس و دولت بلکه از منظر مردم به قضایا نگاه کنیم. آیا موضوع و مشکل مردم حاشیه‌های سیاسی است یا مسکن و سبد خانوار؟ بنابراین مردم بین مجلس و دولت تفکیکی قائل نیستند.  مردم میان مجلس و دولت یا این دولت و دولت قبلی هم تفکیکی قائل نیستند، بنابراین حق ندارم تکالیف قانونی خود را نادیده بگیریم.

وی افزود: مباحث و مسائل درباره مسکن ارتباطی با تحریم‌ها ندارد. ما در تهیه زمین و مصالح ساختمانی که تحریم نبودیم و اگر با این مشکل مواجهیم به این دلیل است که چندین سال است مسکن نساخته‌ایم و مسکن مهر را طرحی بی‌فایده و غیر اصولی نامیدند در حالی که می‌توانستیم با رفع ایرادات این طرح، به نحو بهتری آن را تکمیل کنیم.

خضریان با اشاره به مشکلات کارگران، معلمان، کارمندان، مستاجران و بیکاران، گفت: ما در مجلس یازدهم ابزار قانونی لازم را در اختیار دولت خواهیم گذاشت و تلاش می‌کنیم که از راه قانونی بودجه‌ای متناسب با جیب دولت را تنظیم شود. ما به یک ساختار بودجه جدید نیاز داریم ولی از دولت و سازمان برنامه و بودجه با توجه به اختیاراتی که در همین بودجه دارند توقع داریم در جهت تحول ساختار بودجه گام بردارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا