رفع تصرف بیش از ۲۹ هزار مترمربع از زمین‌های ملی شمیرانات

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شمیرانات از رفع تصرف ۲۹ هزار و ۲۹۹ متر مربع از زمین‌های ملی این شهرستان در پلاک کند علیا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شمیرانات خبر، جمشید جویباری روز سه شنبه در این باره اظهار داشت: با هدف حفظ انفال و عرصه‌های ملی متعلق به بیت المال مساحت چهار هزار و ۸۱۲ متر مربع در راستای اجرای حکم قطعیت یافته قضایی و ۲۴ هزار و ۴۸۷ متر مربع در راستای اعمال تبصره ۱ ماده ۵۵ سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور؛ در مجموع به مساحت ۲۹ هزر و ۲۲۹ متر مربع از زمین های ملی شهرستان شمیرانات واقع در پلاک‌ اصلی موسوم به کند علیا رفع تصرف شد.

جویباری افزود: ارزش ریالی زمین های تصرف‌شده افزون بر بر ۱۱ هزار و ۷۱۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال است.

این مسئول خاطرنشان کرد: بخشی از این زمین ها در راستای تبصره ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور جهت رفع تصرف و اعاده وضع به حال سابق و بخشی دیگر با حکم قطعیت یافته قضایی توسط عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان شمیرانات، با همکاری عوامل شهرداری، عوامل کلانتری ۱۶۶ لشکرک و با حضور نماینده دادستان از ید متصرفان خارج و به دولت بازگردانده شد.

شمیرانات با آب و هوایی کوهستانی متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه ۲ تهران) و ۲ بخش لواسانات و رودبار قصران با جمعیتی افزون بر ۶۰۰ هزار نفر در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع شده است.

این شهرستان دارای کوه‌ها، روددره‌ها و محل عبور رودخانه جاجرود به سد لتیان و به همین علت در تمامی فصول با استقبال چشمگیر گردشگران و کوهنوردان مواجه است.

شمیرانات با ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی و ۷۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارای سه راهدارخانه فعال یعنی راهدارخانه مرکزی (داخل محوطه راهداری شمیرانات در ابتدای لواسان)، راهدارخانه فشم و راهدارخانه شمشک است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا