رفع تصرف سه هزار متر زمین ملی منطقه حفاظت شده ورجین شمیرانات

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شمیرانات از رفع تصرف حدود سه هزار مترمربع از زمین‌های ملی منطقه حفاظت شده ورجین این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شمیرانات خبر به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، امامعلی یگان زاده روز چهارشنبه با اشاره به اینکه در اجرای این آراء، نماینده اجرای احکام کیفری بخش رودبارقصران و نماینده کلانتری ۱۶۲ فشم نیز حضور داشتند، افزود: این زمین به مساحت حدود سه هزار مترمربع در منطقه سرخوشه اوشان بر اساس حکم قضایی رفع تصرف شد.

وی با بیان اینکه دست‌اندازی به طبیعت و تغییر کاربری زمین‌ها، چرای بی‌رویه و زود هنگام مراتع، باعث از بین رفتن محیط زیست و فرسایش خاک و آلودگی آب‌های سطحی و کاهش آب‌های زیرزمینی شده است، اظهارداشت: شهروندان در صورت مشاهده تخلف و تخریب محیط زیست موضوع را از طریق سامانه تلفنی ۱۵۴۰ سازمان حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

جمع آوری یک واحد قالکاری آلاینده در شهریار

رفع تصرف سه هزار متر زمین ملی منطقه حفاظت شده ورجین شمیرانات

رئیس اداره محیط زیست شهرستان شهریار از جمع آوری یک واحد قالکاری فلزات گرانبها در این شهرستان خبر داد.

روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران روز چهارشنبه در گزارش دیگری به نقل از شیدا آکار اعلام کرد :فعالیت این واحد بدلیل غیرمجاز بودن، استفاده نکردن از تمهیدات زیست محیطی کنترل آلایندگی و انتشار آلودگی هوا مورد تایید نبوده و با نظر مرجع قضایی، فعالیت واحد متوقف و کوره‌های مربوطه تخریب و جمع آوری شد.

وی با اشاره به اینکه قالکاری روشی برای جمع آوری و استخراج طلا و نقره و سایر فلزات گرانبها از ضایعاتی نظیر قطعات و بردهای الکترونیکی، خاک‌های معدنی و یا سایر مواد حاوی طلا است، اظهار داشت: این فعالیت بدلیل استفاده از اسیدهای سرب، مس یا نقره و ترکیبات کربناتی اسید نیتریک و تیزاب باعث انتشار اکسیدهای سرب و ذرت معلق آلاینده به محیط می‌شود.

آکار خاطرنشان کرد: فعالیت این واحدها بدون تمهیدات زیست محیطی و فیلترهای هوا و بدون اخذ مجوز‌های لازم مورد تایید نبوده و با واحد‌های فعال در این زمینه برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا