امام جمعه رودبار قصران: : رونق بخشیدن به تولید واجب شرعی است

امام جمعه شهر فشم با اشاره به نامگذاری سال از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان “تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین”، گفت: رونق بخشیدن به تولید یک واجب شرعی است و در شرایط فعلی کشور بایستی فعالیت در این حوزه و رشد محسوس آن افزایش یابد.

به گزارش شمیرانات خبر، حجت الاسلام سید مجتبی حسنی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته رودبار قصران که با حضور فرماندار، جمعی از مسئولان و اهالی شهیدپرور منطقه برگزار شد، اظهار داشت: مخاطب عام رهبر معظم انقلاب در این نامگذاری، مسئولان و مدیران اجرایی و مخاطب خاص ایشان نخبگان، اصحاب رسانه و تریبون است که وظیفه سنگینی داشته و باید در این جریان‌سازی نقش‌آفرین باشند.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در دهه ۹۰ بسیار بر امر تولید و معیشت مردم تاکید کردند، راهکار نشان دادند و تبیین کردند اما گوشی بدهکار نبود. بیکاری، وضع معیشت مردم و رکود کشور ارتباطی به آمریکا و اروپا ندارد.

خطیب جمعه رودبار قصران تاکید کرد: امروزه کار و تولید بزرگ‌ترین مشت بر دهان آمریکا و تلاش برای اصلاح امور کشور یک مجاهدت است.

حجت الاسلام حسنی ادامه داد: دانش‌بنیان کردن یک پدیده یعنی شناسایی فرصت کارآفرینی، سپس ایجاد هم‌افزایی علم و ثروت و تجاری‌سازی فناوری برتر که باید برای تقویت این حوزه نیز اهتمام لازم را به‌کار گیریم.

وی با اشاره به سخنرانی نوروزی رئیس جمهور در مسجد جامع خرمشهر اضافه کرد: آیت الله دکتر رئیسی لبیک جانانه‌ای برای تحقق منویات مقام معظم رهبری داشت که نشان از شناخت جایگاه‌شان دارد که امری مهم است چراکه مشکلات زمانی ایجاد می‌شود که افراد در دین‌داری و حاکیمت مبنا ندارند؛ روزی انقلابی هستند و روز دیگر از آرمان‌های نظام فاصله می‌گیرند.

امام جمعه رودبار قصران گفت: پیام مهم دیگر این سخنرانی، یادآوری مقاومت و ایستادگی در حماسه آزادسازی خرمشهر بود که دولت مردمی ایران قوی نیز آن را ادامه می‌دهد و پای ارزش‌ها می‌ایستد؛ از میدان خارج نمی‌شود و مسائل اقتصادی و معیشت مردم را به خارج از کشور گره نمی‌زند.

حجت الاسلام حسنی در بخش دیگری از خطبه‌های امروز به غرب‌گرایان پرداخت و گفت: متاسفانه برخی هنوز هم خیانت آمریکا به دوست‌دارانش را نمی‌بینند و به آن اعتماد دارند و امیدوار هستند، اما بدانند هر آن‌کس که از جبهه ولایت فاصله بگیرد عاقبتی جز ذلت ندارد.

بخش رودبار قصران شامل شهرهای اوشان، فشم، میگون و شمشک، دربندسر و ۱۶ روستا با جمعیتی افزون بر ۱۷ هزار نفر از توابع شمیرانات در شمال شرقی پایتخت واقع شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا