ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز، عاملی بر سیلاب مرگبار فشم

بخشدار رودبار قصران با اشاره به سیلاب روز گذشته فشم که منجر به کشته شدن مادری باردار شد، تاکید کرد: ساخت‌و‌سازها و پل‌های غیرمجاز در بستر رودخانه و دره‌ها، عدم لایروبی و دیوارهای ساحلی از جمله عوامل تشدید یا وقوع سیلاب‌های این منطقه هستند.

به گزارش پایگاه خبری شمیرانات خبر به نقل از روابط عمومی بخشداری رودبارقصران‌، محمدعلی خشنودی روز سه‌شنبه توضیح داد: حوالی ساعت ۱۵ روز گذشته حدود ۲۰ دقیقه بارش شدید باران، منجر به وقوع سیلاب در منطقه زایگان پله و شبستان شد.
وی افزود: با تخریب یک خانه سرایداری، مادری باردار ۲۳ ساله جان خود را از دست داد و علیرغم تلاش‌مان برای انتقال مادر به بیمارستان و نجات فرزند وی، جنین نیز بی‌جان متولد شد.
بخشدار رودبارقصران خاطرنشان کرد: در سیلاب مذکور، ۴ کودک دیگر از آن منطقه گرفتار شدند که با تلاش نیروهای امدادی نجات یافته و در سلامت به سر می‌برند.
به گفته خشنودی، غرق شدن یک اتومبیل و گیر افتادن یک راس اسب در آوار نیز از تبعات جاری شدن سیلاب زایگان پله بود، که عملیات پاکسازی در آن محله با کمک یک دستگاه بیل مکانیکی سپاه همچنان ادامه داد.
وی یادآور شد: در پی بارش شدید باران روز گذشته، ۵ نقطه از محور فشم – زایگان مسدود شد که طی عملیاتی ۲ ساعته با تلاش عوامل شهرداری اوشان فشم میگون، راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای شمیرانات و دهیاری گرمابدر بازگشایی شد و تردد جریان یافت.
بخشدار رودبارقصران با اعلام این‌که به سبب تداوم بارش‌های شدید و منقطع از ۶ مرداد تاکنون، هنوز میزان خسارات مالی وارده در بخش برآورد نشده است، تاکید کرد: گل‌و‌لای وارد چندین منزل مسکونی شده است ‌که در صورت غیرمجاز بودن، مشمول دریافت خسارت نخواهند شد؛ علاوه بر این‌ مجدانه تخریب این‌گونه سازه‌ها را پیگیری می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا