ساداتی: تحریم، فرصتی مغتنم در تولید محصولات با کیفیت ایرانی است

فرماندار شمیرانات به تغییر نگاه به تحریم به عنوان فرصت تاکید کرد و خواستار حمایت از تولید محصولات ایرانی با کیفیت از سوی صاحبان صنایع شد.

به گزارش شمیرانات خبر، سید مهدی ساداتی در دهمین جلسه  کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان افزود: در راستای تقویت تولید ملی باید از ورود هرگونه کالای قاچاق به شهرستان جلوگیری شود. خوشبختانه میزان قاچاق در شهرستان شمیرانات خیلی گسترده نمی باشد واما باید با هر اندازه مقابله شود و امیدوار هستیم این حجم ناچیز کالای قاچاق به صفر برسد.

وی بر برخورد قاطع با تعرض کنندگان به حقوق مردم بویژه در حوزه ارائه اقلام سلامت محور و کالای مصرفی بر ضرورت تشدید نظارت در نحوه توزیع و فروش تاکید کرد.

ساداتی در ادامه سخنان خود براهمیت سرعت بخشیدن به پلاک گذاری ماشین آلات کشاورزی و پلاک کوبی دام ها اشاره و  وجود دام های پلاک نشده را یک عامل خطر افرین برای انتقال بیماری ها دانست و اظهار داشت:  پلاک کوبی و تعیین هویت دام ها اقدامی ضروری برای کمک بیشتر به دامداران و جلوگیری از شیوع بیماری ها و در نتیجه سلامت و امنیت غذایی مردم است زیرا سلامت محصولاتی که از دامداری ها خارج می شود به طور مستقیم بر سلامت مردم تاثیر دارد.

نماینده عالی دولت در شمیرانات تصریح کرد:  کالای قاچاق سبب از بین رفتن فرصت های شغلی زیادی شده که بیشترین قاچاق در زمینه پوشاک و لوازم آرایشی و بهداشتی بوده و از زمان شروع مبارزه با این آسیب توانمندی ملی ما در افزایش تولیدات کارخانه ها رشد چشمگیری داشته است  و راه مقابله با این تهاجم اقتصادی را ایجاد اشتغال و حمایت از  تولید داخلی و عرضه محصولات با کیفیت داخلی عنوان کرد. همچنین افزایش قیمت ارز و کالاهای خارجی را فرصتی مناسب برای عرضه محصولات داخلی با کیفیت و با قیمت مناسب دانست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا