سيل آسيب جدي به زيرساخت هاي شميرانات وارد كرده است

نماينده مردم تهران، ري، شميرانات، اسلامشهر و پرديس در مجلس شوراي اسلامي گفت: بارش هاي سيل آسا به همراه طغيان رودخانه ها در چند روز اخير خسارات جدي به زيرساخت هاي بخش رودبار قصران شميرانات وارد كرده است.

به گزارش شمیرانات خبر، حجت الاسلام و المسلمين مهدي شيخ روز پنجشنبه در گفت و گو با ايرنا بر لايروبي رودخانه جاجرود توسط آب منطقه اي شميرانات تاكيد كرد و اظهار داشت: اگر اين رودخانه بيش از اين لايروبي مي شد، ميزان خسارت وارده كمتر بود.

وي تصريح كرد: لايروبي رودخانه ها از وظايف آب منطقه اي است و بايد هر چه سريعتر بستر اين رودخانه لايروبي شود.

حجت الاسلام شيخ عنوان كرد: كوهستاني بودن اين شهرستان در مواقع باراني علاوه بر طغيان رودخانه ها با ريزش بهمن و كوه كه منجر به انسداد جاده ها و آسيب جدي به ايمني راه ها مي شود نيز مواجه است.

وي ادامه داد: تلاش هاي مستمر فرمانداري ها، شهرداري ها، دهياري ها، نيروهاي خدماتي و امدادي شهرستان هاي تهران و شميرانات از زمان قبل و شروع بحران، خسارت هاي كن، سولقان و رودبار قصران را به حداقل رساند.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي بيان كرد: ستاد مديريت بحران استان بايد توجه ويژه اي به شميرانات بخصوص بخش رودبار قصران داشته باشد تا زيرساخت هاي از بين رفته بازسازي و ترميم شوند.وي با اشاره به پيش بيني سامانه بارشي جديد در اوايل هفته آينده نيز گفت: بارش هاي هفته آينده ضعيف تر از سامانه بارشي قبل خواهد بود، اما زيرساخت هاي منطقه به شدت آسيب ديده اند كه اين امر احتمال بحران بعدي را افزايش مي دهد.

بارش شديد باران و تگرگ و طغيان رودخانه جاجرود در روز دوشنبه هفته جاري در سطح شهرستان شميرانات بويژه بخش رودبار قصران متشكل از شهرهاي اوشان، فشم، ميگون و شمشك منجر به سيلاب، آب گرفتگي، ريزش كوه و بهمن، انسداد جاده ها، رانش زمين و … شد؛ اين حادثه خسارت جاني به همراه نداشت اما به زيرساخت هاي شهرستان آسيب جدي وارد كرده است.

شهرستان شميرانات با آب و هوايي كوهستان متشكل از شهر شميران و دو بخش لواسانات و رودبار قصران با جمعيتي افزون بر ۶۰۰ هزار نفر در شمال و شمال شرقي تهران واقع شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا