شمارش معکوس تخریب طبقات غیرمجاز هتل آرینا فشم آغاز شد

فرماندار شمیرانات پس از بازدید از هتل آرینا فشم و بررسی ابعاد پرونده این سازه واقع در بستر رودخانه جاجرود، دستور صدور اخطار آخر به مالک آن تا ۱۰ فروردین مبنی بر اجرای حکم تخریب طبقات غیرمجاز را اعلام کرد.

به گزارش شمیرانات خبر به نقل از ایرنا، مجتبی ذاکریان روز جمعه در بازدید میدانی از بخش رودبار قصران اظهار داشت: بایستی اخطاری تا پنج روز آینده مبنی بر اجرای حکم تخریب طبقات غیرمجاز هتل آرینا توسط مالک، به نامبرده ابلاغ شود.

وی با تاکید بر لزوم اجرای قانون و پیگیری اجرای احکام قضایی افزود: در اخطاریه مذکور که توسط مراجع ذی‌صلاح به مالک ابلاغ می‌شود، پس از بررسی کارشناسی مهلت حداکثری برای آغاز اجرای حکم و فرآیند تخریب مشخص خواهد شد.

فرماندار شمیرانات خاطرنشان کرد: در صورتی که مالک هتل حکم را اجرا نکند، دستگاه‌های متولی راساً وارد عمل خواهند شد و هزینه فرآیند تخریب از مالک دریافت می‌شود.

براساس این گزارش، مجوز هتل آرینا واقع در محور زردبند – فشم در ۱۰ طبقه صادر اما ۱۳ طبقه ساخته شد که پس از اخذ رأی قطعی تخریب از دیوان عدالت اداری از اواخر اردیبهشت سال گذشته حکم تخریب طبقات غیرمجاز آن صادر شده است.

تیر ماه ۱۳۹۹ مالک این هتل در جلسه کارگروه کاهش تولید و رفع موانع سرمایه‌گذاری استانداری تهران گفت که به دلیل نوع مصالح و سازه به کار رفته این هتل امکان تخریب سه طبقه مازاد آن وجود ندارد اما استاندار تهران اعلام کرد که طبق نظر کارشناسی مرکز مطالعات زمین وزارت مسکن و شهرسازی مشکلی برای تخریب وجود ندارد.

شمیرانات با آب و هوایی کوهستانی و طبیعتی بکر متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه ۲ تهران) و ۲ بخش لواسانات و رودبار قصران در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع شده است.

این شهرستان دارای کوه‌ها، روددره‌ها و محل عبور رودخانه جاجرود به سد لتیان و به همین علت در تمامی فصول با استقبال چشمگیر گردشگران و کوهنوردان مواجه است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا