شهرداری تهران:‌ گودبرداری تامین اجتماعی در نیاوران متوقف شد

شهردار منطقه یک تهران گفت: عملیات عمرانی در گود پرخطر منطقه نیاوران متعلق به سازمان تامین اجتماعی که بروز ناامنی، خطر و خسارت برای واحدهای مسکونی همجوار را به دنبال داشته متوقف و مالک موظف به استحکام بخشی، مقاوم سازی و پرداخت خسارت به مالکان و تامین اسکان آنان در کمتر از یک ماه شد.

به گزارش شمیرانات خبر، سید حمید موسوی روز دوشنبه با اشاره به حضور خود در جمع ساکنان واحدهای همجوار این گود پرخطر ظهارداشت: پلاک مورد نظر متعلق به سازمان تأمین اجتماعی است که قبل از دریافت مجوز صدور پروانه اقدام به گودبرداری به عمق ۲۷ متر کرده بود و این امر موجب بحرانی شدن وضعیت واحدهای مسکونی و گذر شمالی و غربی مجاور آن شده است.

وی افزود: به دلیل گودبرداری، قنات فعال این محدوده تخریب و آب در گود جمع و این امر نیز باعث حرکت خاک و ایجاد ترک در ساختمان‌های مجاور شده است.
موسوی با بیان اینکه این پلاک در حال حاضر امکان دریافت جواز ساخت ندارد تصریح کرد: براساس ضوابط مبحث ۷ مقررات ملی ساختمان عمق برداری بیش از ۲۰ متر جزو گودهای پرخطر است و اگر چه در سال‌های گذشته امکان صدور برج- باغ وجود داشته ولی به علت صدمه‌هایی که به باغ و درختان وارد می شده، این مصوبه از سوی شورای اسلامی شهر تهران باطل و امکان مجوز هیچ برج- باغی در مناطق وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه با اقدامات و پیگیری‌های انجام شده از سوی شهرداری و فرمانداری، مالک موظف به پایدارسازی و استحکام بخشی دیواره‌های گود و رفع مشکل قنات شده است ادامه داد: دستور لازم مبنی بر رفع ایرادهای فنی به پیمانکار اعلام شده تا هرچه سریع‌تر طبق زمانبندی ابلاغی نسبت به اجرای دیوار برشی حایل اقدام کند و مالک باید در کمتر از یک ماه استحکام سازی جداره‌ها را به اتمام برساند.

موسوی در خصوص درختان قطع شده این باغ نیز خاطرنشان کرد: این باغ دارای چندین اصله درخت بود که متأسفانه درختان قطع و در کمیسیون ماده ۷ جرایم قطع درخت صادر شده که تا به امروز مالک اقدام به پرداخت نکرده است و باید بر اساس نرخ جدید علاوه بر پرداخت خسارت نسبت به کاشت چند برابری درخت نیز اقدام کند.

وی حفظ جان و مال مردم را مهمترین وظیفه مدیریت شهری دانست و گفت: به نمایندگی از مدیریت شهری تهران در جمع ساکنان همجوار گود حاضر شدیم و در جلسه کمیسیون رفع خطر اعلام کردیم که به استناد بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون، مالک موظف به اسکان ساکنان واحدهای مجاور و پرداخت خسارت به آنها شده و در این زمینه نیز اعلام آمادگی کرده است؛ در غیر این صورت شهرداری و مراجع قضائی وارد عمل می‌شوند و بر اساس تأمین دلیل، رأی قضائی صادر و مالک موظف به جبران خسارت خواهد شد.

شهردار منطقه یک تهران از ساکنان این محدوده خواست تا اتمام پایدارسازی گود و اطمینان از توقف حرکات خاک که به صورت مستمر با حضور کارشناسان شهرداری منطقه یک و نظام مهندسی پایش می‌شود در منازل ساکن نشوند و ما این اطمینان را به آنان می‌دهیم تا طی یک ماه تهدید را از محله رفع کنیم.

نیاوران در شمال پایتخت واقع شده است.

انتهای پیام/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا