شهرداری لواسان: کندی تخریب ویلای نعمت زاده به علت مسائل فنی است

معاون فنی و سخنگوی شهرداری لواسان از توابع شهرستان شمیرانات با بیان اینکه عملیات تخریب ویلای نعمت زاده (دختر وزیر سابق) در حال انجام و هیچ مشکلی وجود ندارد تصریح کرد: کندی روند تخریب به علت مسائل فنی است.

به گزارش شمیرانات خبر، عزت الله چراغی که بعدازظهر جمعه در جمع برخی شهروندان معترض به تخریب نشدن این بنا حاضرشده بود اظهار داشت: ما دغدغه شما را درک می کنیم و همراهتان هستیم بویژه اینکه لواسان به دلیل تأمین آب شرب تهران از حساسیت خاصی برخوردار است.

وی توضیح داد: این ویلا ۶۱۲ متر در ۴ طبقه مجوز دارد اما مالک اقدام به ساخت ۳ طبقه و تخلف در سطح کرده است که بر مبنای حکم قانون ضلع غربی و شرقی آن به همراه یک متر و نیم از ساختمان اصلی باید تخریب شود چرا که به حریم معبر نیز تجاوز کرده است.

این مقام مسئول تأکید کرد: حساسیت تخریب بخشی از این ویلا باعث شده شهرداری تاکنون ۳ پیمانکار تغییر دهد زیرا مسئولیت سنگینی است و اگر به بخش مجاز ویلا خسارتی وارد شود مالک حق شکایت از شهرداری را دارد.

به گفته وی، روند انعقاد قرارداد با پیمانکاران نیز با سرعت بیشتر از طبق معمول انجام شد تا وقفه تخریب این بنا را به حداقل برسانیم.

سخنگوی شهرداری لواسان ضمن رد تبعیض در اجرای قانون، یکی از دلایل تأخیردر آغاز عملیات تخریب را تحویل دیرهنگام حکم به مالک اعلام و بیان کرد: به گفته مالک وی به دلایل قضائی در زندان بوده و از حکم تخریب اطلاعی نداشته است.

چراغی تأکید کرد: عملیات تخریب بخش غیرمجاز این ویلا بدون هیچ مشکل و وقفه‌ای ادامه دارد.

جمعی از افراد که خود را دانشجویان عدالت‌خواه دانشگاه تهران معرفی کرده‌اند امروز پس از شرکت در نماز جمعه لواسانات به همراهی شماری از شهروندان و نمازگزاران در مقابل ویلای مذکور حاضر و خواهان اجرای قانون به شکل برابر برای متخلفان ساخت و ساز شدند.

حکم تخریب بخشی از این بنا پیش از سال ۹۸ ابلاغ و به مرحله اجرا رسید که تاکنون در چند مرحله با توقف‌هایی همراه بوده است.

بخش لواسانات به مرکزیت شهر لواسان از توابع شهرستان شمیرانات در ۱۱کیلومتری شمال شرقی تهران واقع، و ساخت و سازهای غیرمجاز آن در سال‌هایاخیر بسیار خبرساز شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا