فرماندار شمیرانات: : شهردار جدید لواسان آغازگر جریان پاکدستی باشد

فرماندار شمیرانات ضمن بیان اینکه بایستی شهرداری نماد آرامش شهروندان باشد، گفت: تعهد کاری، پاکدستی، پاسخگویی شفاف و صریح و قانونمندی وظیفه اصلی شهردار لواسان در قبال مردم است و وی باید آغازگر جریان پاکدستی و تعهد باشد.

به گزارش شمیرانات خبر به نقل از ایرنا، سید مهدی ساداتی روز چهارشنبه در جلسه معارفه شهردار لواسان اظهار داشت: اعضای شوراهای اسلامی نیز باید توجه داشته باشند که نظارت بر عملکرد شهرداری وظیفه سنگینی است که شهروندان بر دوش آنها نهاده اند، اما نباید در امور مدیریت شهری دخالتی داشته باشند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: پاسخگویی به نیازهای شهر در تمام حوزه ها، وظیفه اصلی شهردار است‌ و او کلیددار شهر به شمار می آید.

فرماندار شمیرانات با بیان اینکه مدت خدمتگزاری به مردم به سرعت گذرا است، یادآور شد: همه ما باید تلاش کنیم تنها ضوابط و قوانین را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

ساداتی تصریح کرد: اگر انتظار داریم همچون سنوات قبل شاهد حضور ارزشمند مردم پای صندوق های رای باشیم، باید به مطالبات آنها پاسخ دهیم.

این مقام مسئول بیان داشت: همه نهادها و ارگان ها بایستی شهردار را برای دستیابی به اهدافی که در شورا که نماینده مردم است قول داده است، یاری کنند.

فرماندار شمیرانات همچنین خطاب به شهردار لواسان گفت: استفاده از تمام ظرفیت ها و دیدگاه های مردمی و عدم توجه به جناح ها و افراد خاص می تواند شهر ما را به آرامش و سعادت برساند که تنها دغدغه اش حل مشکلات مردم است.

ساداتی ضمن بیان اینکه لواسان باید به کانون گردشگری مبدل شود، اظهار داشت: لواسان، شهری است که در تعطیلات آخر هفته جمعیتی ۴ برابری را تجربه می کند، لذا مجموعه شهرداری بایستی برنامه ریزی مطلوبی برای حضور گردشگران اتخاذ کند.

وی با تاکید بر اینکه عملکرد درست و کارساز می تواند اعتماد کمرنگ شده مردم به شورا ومدیریت شهری را اصلاح کند، خاطرنشان کرد: بایستی شهردار با بهره گیری از تمام ظرفیت ها و نیروهای جوان و خلاق، شیوه های مدیریتی جدید و نوین را وارد میدان کرد.

این مقام مسئول تاکید کرد: امروز هیچ انتظاری بالاتر از این نیست که آرامش را به جامعه تزریق کنیم. دغدغه مقام معظم رهبری، سران قوا و از همه مهم تر ولی نعمتان ما به عنوان صاحبان اصلی انقلاب، افزایش آرامش است و این مهم تنها با کارکرد مسئولان در چارچوب ضوابط و قوانین محقق می شود.

فرماندار شمیرانات بیان داشت: انتظار داریم شهردار جدید از ظرفیت های شورایی و خرد جمعی بزرگان، امام جمعه و دیگر افرادی که می توانند شهر را به توسعه و سعادت برسانند توجه کند.

ساداتی یادآور شد: امید است شورای اسلامی شهر نیز با هدایت صحیح در عرصه قانون گذاری و ریل گذاری برای شهردار به الزامات طرح هایی که موجب ارتقا شهر و رفاه شهروندان می شود، کمک کنند.


شهرداران اتمام پروژه های نیمه تمام را مقدم هر طرحی قرار دهند

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری تهران نیز در این جلسه اظهار داشت: مدیریت درآمد و ایجاد منابع درآمدی پایدار، مدیریت هزینه و حذف هزینه های غیر ضروری، و همچنین اتمام پروژه های نیمه تمام پیش از آغاز طرح های جدید، می تواند مدیریتی موفق تلقی شود که شهر را توسعه می بخشد.

علیرضا طاهری نسب افزود: تقویت مدیریت نظارت نیز از شاخص هایی است که شهرداران باید توجه لازم به آن را داشته باشند؛ این بخش نباید محدود کننده امور شهری شود، بلکه بایستی تسهیل کننده باشد.

وی همچنین بر افزایش سرانه فضای سبز و اصلاح سیمای مظهر شهری تاکید کرد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: امروزه شاهد رشد سریع شهرها هستیم؛ به طوری که در استان تهران ۹۰ درصد جمعیت شهرنشین و در استان های دیگر این آمار به ۷۵ درصد می رسد.

طاهری نسب تصریح کرد: مدیران شهری باید اهتمام لازم در راستای افزایش تعلق خاطر و هویت شهری در بین شهروندان را داشته باشند و تحقق این مهم میطلبد مشارکت مردم را در حوزه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی داشته باشند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری تهران یادآور شد: با توجه به رشد سریع شهرها و رشد فناوری و تکنولوژی، با نیازهای متنوع و متعددی مواجه می شویم که ابتدا باید به شناخت آنها و سپس حل و فصل‌شان بپردازیم.

وی اذعان داشت: مسائل اجتماعی از جمله ساخت و سازهای غیرمجاز باید بررسی شوند؛ با توجه به اینکه این مساله که خط قرمز استانداری نیز هست، گریبان گیر لواسان شده است، انتظار داریم مدیران با ایجاد منابع درآمدی دیگر به منظور اینکه عمده درآمدهای شهرداری از طریق عوارض ساخت و سازهای غیرمجاز نباشد، و عدم تن دادن به خواسته های غیرمعقول و برخورد جدی با این پدیده ناپسند مقابله کنند.

این مقام مسئول بیان داشت: باید به سمت شهر هوشمند در حرکت باشیم و هوشمندسازی شهرها از اولویت مدیران باشد که توسعه پایدار در گرو تحقق این مهم است.

طاهری نسب با اشاره به برگزاری جلسات به صورت ویدئو کنفرانسی خاطرنشان کرد: گرچه ویروس کرونا یک تهدید و بحران به شمار می آید اما بهترین قرصت برای مدیران بود تا هوشمندسازی را تقویت کنند.

هدف اصلی شهرداری لواسان جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز و زمین خواری است

شهردار لواسان نیز ضمن بیان اینکه امید است اعتماد عمومی را به مدیریت شهری بازگردانیم، بیان داشت: مبارزه با فساد سیستمی و غیر سیستمی داخل مجموعه شهرداری و جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز، زمین خواری و کوه خواری هدف اصلی بنده خواهد بود.

جعفر محمدرضا بیک لواسانی افزود: اتمام کارهای باقیمانده را در اولویت امور قرار می دایم و تلاش می کنیم با افزایش زمان کار، گذشته را تا حد امکان جبران کنیم.

وی تاکید کرد: در ادامه مسیر نیز تنها با کارمندانی ادامه همکاری خواهیم داشت که قصد دارند با صداقت و پاکی به مردم خدمت کنند.

“جعفر محمدرضا بیک لواسانی” روز دوشنبه با حکمی از سوی استاندار تهران به عنوان شهردار جدید لواسان منصوب شد.

پس از دستگیری “علی حیدریان” در بهمن ماه ۹۸، “احسان خدابنده” از فروردین امسال به عنوان سرپرست این شهرداری مشغول به خدمت بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا