شهردار لواسان منصوب شد

با حکمی از سوی محسن منصوری استاندار تهران، عباس مطلوبی به عنوان اولین شهردار منتخب دوره ششم شورای اسلامی شهر لواسان منصوب و طی مراسمی صبح سه‌شنبه معرفی شد.

به گزارش اخبار شمیرانات به نقل از  ایرنا، مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری تهران روز سه‌شنبه در جلسه معارفه شهردار جدید لواسان که در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش لواسانات برگزار شد، ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر اظهارداشت: یکی از مواردی که در این حکم ذکر شده، مبارزه با فساد است.

حمید گورابی با بیان اینکه فسادستیزی زمانی محقق می شود که فردی که در راس امور است، سالم باشد، تاکید کرد: برای مقابله با فساد بویژه در مجموعه شهرداری که آیتم‌های متعددی وجود دارد باید علم و شناخت داشته باشیم چرا که فرد با امضای کوچک‌ترین دستورالعمل، موجب فساد می‌شود.

مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری تهران ضمن تاکید بر توزیع عادلانه خدمات، خاطرنشان کرد: باتوجه به این‌که همواره مناطقی از شهرها نقاط آسیب‌پذیرتری دارند، شهردار باید به عدالت در توزیع خدمات اهتمام ویژه‌ای داشته باشد.

نگاه سرمایه‌داری به لواسان باید اصلاح شود 

فرماندار شمیرانات با اشاره به دیدگاه عمومی جامعه که لواسان را به عنوان شهری مرفه‌نشین و عاری از مشکل می‌داند، تاکید کرد: این نگاه باید اصلاح شود چراکه در کنار سکونت سرمایه‌داران و رفت‌وآمد سرمایه‌گذاران به این شهر، افراد آبرومندی در لواسان سکنی دارند که تحت پوشش کمیته امداد هستند و نباید از نگاه مسئولان دور بمانند.

سید مهدی ساداتی اظهار داشت: در گذشته افرادی در لواسان قبول مسئولیت داشتند که تخلف کرده و امروز پاسخگوی نهادهای نظارتی و امنیتی هستند، اما امروز فصل کار است و مردم از مسئولان جدید شهری مطالباتی دارند که بایستی توسط شهردار جدید جامع عمل پوشانده شود. البته نباید انتظار داشت در مدت کوتاه به مطالبات برجای مانده پاسخ لازم داده شود، همان‌طور که نباید از دولت چنین توقعی داشت‌.

وی بیان داشت: لواسانات و رودبارقصران مناطقی گردشگرپذیر هستند که این مهم می‌طلبد شهرداران لواسان، اوشان فشم میگون و شمشک دربندسر با مطالعه شهرهای موفق جهان در این زمینه و آماده‌سازی یک طرح توریستی جامع با مسئولان ارشد میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در تعامل باشند.

ساداتی ادامه داد: متاسفانه امروزه مسئولان محلی ما تنها به معضل ترافیکی و زباله‌های برجای مانده گردشگران اشاره دارند، در حالی که حوزه گردشگری بیش از ۹۸ کارکرد دارد که باید به آن‌ها توجه کنیم و درصدد استفاده از این ظرفیت به نفع منطقه و شهروندان بهره مند شویم.

رئیس شورای اداری شمیرانات در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این‌که قانون باید تنها خط قرمز مسئولان شهرستان باشد، گفت: انتظار داریم شهرداران در مقابل تمام مطالبات خارج از ضوابط و مقرراتی که با آن‌ها مواجه می‌شوند با صلابت ایستادگی کنند، مردم صاحبان اصلی این شهر هستند و ما جز آن‌ها به هیچ‌کس بدهکار نیستیم.

فرماندار شمیرانات ابراز داشت: شهرداری کلیددار اصلی شهر است و باید به تمام مطالبات مردم پاسخگو باشد.

در انتخاب مدیران شهرداری به ظرفیت داخلی مجموعه توجه شود 

امام جمعه لواسانات نیز در این جلسه، تدین، پاکدستی و تخصص را اولویت معیار در انتخاب افراد برای مناصب مختلف دانست و بر استفاده شهردار از ظرفیت‌های داخلی شهرداری در راستای امیدبخشی و افزایش انگیزه پرسنل برای ارتقای کیفیت فعالیت‌ ایشان تاکید کرد.

حجت الاسلام علی اکبر ایمانی‌ با اشاره به لزوم ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در لواسانات اظهار داشت: ما هنوز گردشگران را نوعی تهدید می‌دانیم در حالی که بایستی نگاه‌مان به این ظرفیت، یک فرصت جدی باشد. لذا بایستی کارگروه اندیشه‌ورزی در سطح فرمانداری و شهرداری بر این مهم با هدف بهره‌برداری بهینه از ظرفیت‌های منطقه و حضور گردشگران متمرکز شود.

وی ضمن تاکید بر تقویت معاونت فرهنگی شهرداری و جلوگیری از تاثیر بیش از پیش فرهنگ‌های بیگانه بر فرهنگ غنی و متدین اهالی لواسان، به طرحی مشترک میان مصلی و شهرداری لواسان اشاره کرد که در صورت اجرایی شدن، مرکزی فرهنگی مثل باغ موزه دفاع مقدس را حاصل می‌شود و با پلی از مصلی تا مقبرةالشهدا (بیرق الحسین (ع) زردبند) در ورودی شهر جلوه‌گر خواهد بود.

هدف شورا و شهرداری لواسان برگرداندن آرامش به شهر است 

شهردار لواسان نیز ضمن ارائه گزارشی از برنامه‌های خود در منصبی که قبول مسئولیت کرده است، بیان داشت: شورای اداری شهر را تشکیل خواهیم داد و در این جلسات با حضور مدیران منطقه به صورت تخصصی، طرح‌ها و پروژه‌های مورد نیاز شهر را  گام به گام اجرایی می‌کنیم.

عباس مطلوبی ابراز داشت: هدف ما در شهرداری و برادران‌مان در شورای لواسان بازگشت آرامش به شهر است و در این راستا سخت تلاش خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: همکاران ما بدانند در ۲ ماه باقی‌مانده سال جاری، دوران سخت و پرکاری را پیش‌رو خواهیم داشت و در مدت مذکور اموری از قبیل رصد فعالیت ۱۰ ماهه ۱۴۰۰، بررسی نقاط قوت و آسیب‌ها، و برنامه‌ریزی طرح استقبال از بهار را در دستور کار و پیگیری داریم.

شهردار لواسان، پروژه‌های عمرانی و ترافیکی شهر را از اولویت‌های برنامه دهه فجر ۱۴۰۱ دانست و ادامه داد: در این دوره به زیباسازی شهر و المان‌های خاص با توجه به اعتقادات دینی اهتمام می‌ورزیم و تمامی امور را با علم روز شهرسازی پیگیری می‌کنیم.

پیش از این قاسم کردی و یوسف نخلی به ترتیب، به عنوان سرپرستان این شهرداری در دوره ششم شورای اسلامی شهر لواسان فعالیت داشت.

عباس مطلوبی، از کارمندان شهرداری تهران با مدرک تحصیلی دکترای مهندسی عمران که پیش از این مدیرعاملی شرکت عرف ایران، معاونت فنی و عمرانی شهرداری لواسان و شهرداری منطقه ۱۴ تهران را در کارنامه خود دارد، از امروز (۱۲ بهمن ماه)  به عنوان شهردار لواسان منصوب شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا