شهید سلیمانی مصداق بارز انسان انقلابی و رهرو مکتب امام بود

امام جمعه لواسانات گفت: شهید سلیمانی مصداق بارز انسان انقلابی و رهرو مکتب امام بود .

به گزارش شمیرانات خبر به نقل از مهر، حجت الاسلام سید سعید لواسانی در خطبه‌های این هفته لواسانات اظهار داشت: به هر سطح از عدالت فردی و جمعی دست یافتیم نباید به آن بسنده کنیم، بلکه باید حرکت مستمر در جهت عدالت مهدوی داشته باشیم تا دچار تحجر نشویم. در این راستا مقابله با فساد فردی، جمعی، مالی، اداری و سیاسی نیز در هر سطحی ضروری است.

وی تاکید کرد: در زمینه علم، کارآمدی، تولید، اقتصاد دانش‌بنیاد و همه مسائل هم این حکم جاری است. ما همواره باید جلوتر برویم و هرگز عقب ننشینیم و به وضع موجود قانع نباشیم.

خطیب جمعه لواسانات خاطرنشان کرد: ما باید عدالت را بر پایه اندیشه ناب اسلامی بشناسیم، آن را در جغرافیای احکام اسلام و مقررات و قوانین اسلامی و فقه جستجو و مطالبه کنیم و تحقق بخشیم. این خط و راه امام و مکتب امام است و امام خامنه‌ای هم همین مسیر را می‌روند.

لواسانی گفت: برای تحول و روحیه انقلابی باید مایه و پایه معرفتی و ایمانی خود را مستحکم و عقلانی کنیم.

وی عنوان داشت: شهید سلیمانی مصداق بارز انقلابی طراز اسلام و مکتب امام بود که از هرگونه افراط و تفریط دور بود، اتفاقاً به این دلیل است که مردم این‌چنین از وی استقبال کردند.

امام جمعه لواسان با بیان اینکه از سه منظر می‌توان به عدالت نگریست اظهار داشت: گروهی با نگاه انقلابی‌گری یکی از مقدمات و زمینه‌های تحقق دولت اسلام را تحقق عدالت اجتماعی و مبارزه با فقر و تبعیض و فساد می‌دانند و عدالت‌خواهی آنان موجب ترویج امید در کشور و میان مردم می‌شود و مسیر پیشرفت کشور و تحقق اهداف انقلاب را باز می‌کند.

خطیب جمعه لواسانات افزود: گروهی نگاه افراطی و مارکسیستی دارند که با اسلام فاصله دارد و به اسم عدالت، پایۀ نظام اسلامی را می‌زنند و آنان معرفت و اندیشه خود درباره عدالت را از مبانی و اندیشه و احکام اسلامی نمی‌گیرند و ناامیدی و ترویج آن در میان مردم مشخصه آنها است که در حقیقت عدالت‌خواه نیستند، بلکه در خدمت مفسدان قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: گروه سوم کسانی هستند که به اسم حفظ نظام یا نگاه‌های جناحی و یا سهل انگارانه جریان عدالت‌خواهی را نقد می‌کنند و ناروا می‌دانند، آنان محافظه‌کارانی هستند که به اسم انقلابی‌گری، انقلاب را به مسلخ می‌برند و برخی که با سکوت خود به جریان فساد کمک کرده و در اصل یک پای بی‌عدالتی و فساد و فقر و تبعیضی هستند.

لواسانی تاکید کرد: تفاوت انقلابی‌گری و تحول را با دو جریان افراط و تفریط در موضوعات و مسائل مهم دیگر نظیر کارآمدی، در معیشت، تولید ملی، جوان‌گرایی، استقلال، تحول علمی، تحول علوم انسانی، فرهنگ و مظلومیت آن هم می‌توان دید که در مقابل تحول‌خواهی انقلاب قرار دارند.

وی با اشاره به جهاد سازندگی نیز ابراز کرد: این مهم از برکات انقلاب اسلامی بود که در سازندگی روستاها و دفاع مقدس خیلی خدمت کرد، اما متأسفانه با یک تصمیم نادرست با وزارت کشاورزی ادغام شد و حال اگر از روستاییان لواسان و بومی‌ها از نام جهاد بپرسید، نام آن مترادف با تبعیض و تخریب خانه‌های بومی‌ها و بی‌توجه به ساخت‌وسازهای قارچ گونه ویلاهای لاکچری می‌دانند.

امام جمعه لواسان گفت: امید است این رویه ناروا اصلاح شده و مجدد جهاد سازندگی با هدف اولیه که امام بزرگوار ما برای آن تعیین کردند به عنوان نهادی انقلابی احیا شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا