فرماندار شمیرانات: : شوراها برای تصدی ادارات شمیرانات جوانان باانگیزه را معرفی کنند

فرماندار شمیرانات تاکید کرد: هدف ما تصدی مدیران و مسئولانی متخصص، جوان و باانگیزه برای دستگاه‌های اجرایی است تا با بهره‌گیری از توانمندی وشناخت جامع در راستای حل مشکلات مردم و ارتقای شرایط گام بردارند لذا شوراهای منطقه گزینه‌های مدنظر با شرایط فوق را برای بررسی به فرمانداری معرفی کنند.

به گزارش شمیرانات خبر از ایرنا، مجتبی ذاکریان فرماندار شمیرانات روز پنجشنبه در دیدار با بخشدار رودبار قصران و شهردار و اعضای شورای شهر اوشان فشم میگون با اشاره به مشکلات مطروحه از سوی مسئولان محلی اظهار داشت: با توجه به اینکه مساله حریم ۱۵۰ متری در بررسی‌های فرمانداری و بیان مردم مهم‌ترین معضل لواسانات و رودبار قصران برآورد شده و دغدغه اصلی ما است، با جدیت پیگیر اصلاح و حل‌وفصل آن هستیم. در همین راستا کمیته‌ای نیز تشکیل و بازدیدهای متعددی توسط مسئولان متولی انجام شده است که امید است هرچه زودتر به نتیجه برسد.

نماینده عالی دولت در شمیرانات ادامه داد: مساله راه‌ها و مسیرهای دسترسی این بخش نیز با در اولویت کار قرار دارد و اولین شورای اداری ۱۴۰۱ با محوریت این مساله برگزار می‌شود. در روزهای اخیر نیز حضور مدیران فرامنطقه‌ای را از منطقه جاجرود تا رودبار قصران برای بازدید و بررسی این موضوع داشتیم تا علاوه بر مشاهده وضعیت ناایمن و معضلات ترافیکی، نحوه کار (ایجاد راه، ترمیم، تعریض و …) برآورد و سپس وارد فازهای اجرایی شود.

وی در خصوص حضور نمایندگان محترم مجلس در جلسات نیز اظهار داشت: این موضوع از طرق مختلف مطرح شده که متصور است با حضور آنان در لواسانات و رودبار قصران کم‌تر بوده و یا بی‌اطلاع از مسئولان منطقه انجام می‌گیرد که فرمانداری پیگیری لازم برای رفع این مساله را با فوریت انجام می‌دهد تا از حضور بیشتر نمایندگان در جلسات و محافل مردمی بهره‌مند شویم.

ذاکریان با تاکید بر اجرای برابر قانون برای افراد، بیان داشت: تبعیض و برخورد سلیقه‌ای توسط مسئولان دستگاه‌ها در هیچ زمینه‌ای پذیرفته نیست و فرمانداری ضمن نظارت بر عملکرد ادارات تابعه، گزارشات مصداقی با شرح موضوع را پیگیری خواهد کرد.

فرماندار شمیرانات در بخش دیگری از این جلسه از حضور ۲ روز در هفته خود و معاونان‌شان در بخشداری‌های لواسانات و رودبار قصران با هدف دسترسی بهتر مردم خبر داد و گفت: انتقال ساختمان فرمانداری به محلی نزدیک‌تر به بخش‌های تابعه در دست بررسی قرار دارد. همچنین جابه‌جایی ادارات و جلوگیری از تمرکز سایت اداری شمیرانات در شهر شمیران نیز در دستور کار است.

وی با اشاره مساله حیاتی مدیریت بحران نیز بر پیگیری و هماهنگی هرجه سریع‌تر جمعیت هلال احمر شمیرانات و شهرداری اوشان، فشم، میگون به منظور تحویل سوله و تجهیز آن برای مواقع اضطرار تاکید کرد.

بخشدار رودبار قصران و شهردار و اعضای شورای شهر اوشان فشم میگون در دیدار با فرماندار شهرستان به طرح مشکلات منطقه پرداختند که محدودیت ۱۵۰ متری حریم رودخانه جاجرود در پی مصوبه شورای عالی امنیت ملی برای صیانت از حوزه آبریز سد لتیان، وضعیت جاده‌ها و مسیرهای دسترسی منطقه، تفاوت پاسخ استعلام برخی از ادارات در خصوص ساختمان‌هایی با شرایط مشابه، کمبود بازدیدهای میدانی نمایندگان مجلس و مدیران ارشد در منطقه، از اهم آن‌ها بود.

مسئولان و نمایندگان اهالی رودبار قصران در این جلسه، اختیار نداشتن نمایندگی ادارات در انجام بسیاری از امور مردم، ضرورت سوله مدیریت بحران و ارتقای خدمات آموزشی و بهداشتی را نیز از دیگر مشکلات منطقه عنوان کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا