پیام تبریک فرماندار شمیرانات به مناسبت روز ملی شوراها؛ : شوراها محل تمرین دموکراسی و نظارت مردم بر حاکمیت است

«سیدمهدی ساداتی» فرماندار شمیرانات در پیامی به مناسبت فرارسیدن نهم اردیهبشت ماه، سالروز تشکیل شوراها به فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) را تبریک گفت.

به گزارش شمیرانات خبر، ساداتی ضمن تبریک این روز، تشکیل شوراها به فرمان حضرت امام را گامی بسیار مهم وواقعی برای تمرین دموکراسی و پل ارتباطی میان مردم وحاکمیت دانست.

به گفته وی «برگزاری انتخابات شورای شهر به تمامی مردم و اقشار امکان می دهد که نماینده افکار مختلف و قومیت ها و اقلیت ها باشند.»

به اعتقاد ساداتی، فرماندار شمیرانات، علیرغم انتقاداتی که به خاطر فقدان نظارت بر عملکرد شوراها وارد است و در بعضی از دوره ها موجب ایجاد رانت برای سوئ استفاده گران شده است، ظرفیت های شوراهای اسلامی برای نظارت بر عملکرد شهرداری ها، انتخاب شهردار و تصویب بودجه، بسیار حایز اهمیت است.

شورای شهر مجلسی محلی در سطح شهر هاست، وظیفه اصلی این مجلس: انتخاب شهردار، تصویب بودجه و نظارت بر عملکرد شهرداری هاست.

تاکنون پنج دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا برگزار شده است که اولین دوره آن در اسفندماه سال ۱۳۷۷ و دوره پنجم آن همزمان با انتخابات داوازدهمین دوره ریاست جمهوری در ۲۹ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۶ برگزار شد. نمایندگان شورای شهر و روستا به عنوان تنها انتخابات سراسری که بدون نظارت شورای نگهبان برگزار می شود، برای یک دوره چهارساله توسط مردم همان شهر انتخاب می‌شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا