«غار- موزه وزیری» لواسان نیاز به رسیدگی دارد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: غار موزه وزیری لواسان در نوع خود بی نظیر است و جامعه و مسئولان حق هنرمند برجسته آن را به خوبی ادانکرده‌اند.

به گزارش شمیرانات خبر،  نخستین غار – موزه خصوصی ایران با عنوان «وزیری» شامل دست سازه‌های دکتر ناصر هوشمند وزیری، از مجسمه سازان برجسته کشورمان برای بازدید عموم به نمایش درآمده است؛ فعالیت این موزه سال ۸۴ آغاز شد و مدام در حال تکمیل و توسعه است.

طیبه سیاوشی روز پنجشنبه پس از بازدید از غار موزه وزیری لواسان  اظهار داشت: علیرغم اینکه به گفته «دکتر وزیری» مستند غار موزه تاکنون ۴۰ بار از برنامه‌هایتلویزیونی پخش شده ولی همچنان مورد توجه کافی قرار نمی‌گیرد.

وی تصریح کرد: بسیاری از آثار این موزه از مواد بازیافتی ساخته شده و حمایت از طبیعت و زیبایی در این مکان موج می زند و روحی در آن جریان دارد که گذر زمان را فراموش می‌کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: برخی از آثار دیگر این غار موزه از سنگ و مس ساخته شده و شکوه و عظمت تاریخ و هنر ایرانی را به نمایشمی‌گذارد اما همچنان لطافت نیز در آنها پدیدار است.

وی اذعان داشت: غاری که توسط هنرمند این مجموعه کنده کاری شده نیز عاری از خلاقیت نیست؛ باید دکتر وزیری را برای ترویج فرهنگ آشتی با طبیعت، هنر، خلاقت و آثار ماندگاری که خلق می‌کنند، حمایت و تکریم کنیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با اینکه ایشان، خود از بزرگان عرصه هنر هستند ولی همواره با ساخت سردیس و آثار متعدد، هنرمندان ونام‌آوران ایرانی را بزرگ داشته و تلاش می‌کند تا زمان یاد آنها را از اذهان پاک نکند.

وی بیان کرد: با اینکه تمام فضای غار موزه به یک هزار و ۲۰۰ متر مربع می‌رسد، تعداد و تنوع آثار باور کردنی نیست؛ امیدواریم با حمایت‌های بیشتر در راستای گسترش این فضا و باقی ماندن آن برای نسل‌های آینده گام برداریم.

سیاوشی در بخشی دیگر از سخنان خود اشاره داشت: امید است تمهیداتی توسط مسئولان متولی اتخاذ شود تا مسائلی نظیر حریم رودخانه‌ها به فضای این غار موزه آسیب جدی وارد نکند.

لواسان یکی از شهرهای شهرستان شمیرانات با آب و هوایی کوهستانی و طبیعتی بکر در ۱۱ کیلومتری شمال شرقی تهران واقع شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا