فرمانداری شمیرانات: اتباع غیرمجاز بازگردانده می شوند

معاون سیاسی انتظامی فرمانداری شمیرانات اعلام كرد: اتباع افغانستان كه بصورت غیرمجاز در این شهرستان ساكن هستند تا پایان نیمه اول امسال به كشورشان بازگردانده می شوند.

به گزارش شمیرانات خبر، همایون دهاقین تاكید كرد: مراكز خدمات رسان و دستگاه های اجرایی از جمله رستوران ها و شهرداری های زیر پوشش فرمانداری شمیرانات مكلف هستند از به كارگیری اتباع خارجی غیرمجاز در فعالیت های خدماتی و عمرانی خودداری كنند.

دهاقین بیان اینكه اكنون حدود ۱۶ هزار تبعه غیرمجاز افغان در سطح شهرستان حضور دارند اظهار داشت: جمعیت اتباع مذكور در نیمه پایانی سال گذشته ۲۰ هزار نفر برآورد شده بود كه در جهت اجرای مصوبات كمیسیون مقابله با اتباع غیرمجاز تاكنون ۴ هزار نفر آنها جمع آوری و به كشورشان بازگردانده شده اند.

وی ضمن اعلام اینكه آمار جمعیتی اتباع غیرمجاز در برخی از روستاهای شهرستان از جمعیت بومی و ایرانی بیشتر است ابراز نگرانی كرد و گفت: حضور اتباع غیرمجاز در كشور مشكلات اجتماعی متعددی را به وجود می آورد كه میطلبد تمام مسئولان مربوطه اهتمام لازم در راستای ساماندهی و جمع آوری آنها را به كار گیرند.

این مقام مسئول خاطرنشان كرد: به كارگیری اتباع غیرمجاز منجر به افزایش بیكاری در شرایط فعلی جامعه كه با مشكلات اشتغال مواجه هستیم، می شود.

شهرستان شمیرانات متشكل از شهر شمیران (منطقه یك، بخش اعظمی از منطقه سه و شمال و شرق منطقه دو تهران) و دو بخش لواسانات و رودبار قصران با جمعیتی افزون بر ۶۰۰ هزار نفر در شمال و شمال شرقی تهران واقع شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا