فرماندار شمیرانات: جوانان با بهره‌گیری از شعر و ادب با انگیزه شوند

فرماندار شهرستان شمیرانات تأکید کرد: اگر زندگی جوانان ما با شعر بزرگان آمیخته شود نشاط و انگیزه جایگزین غم‌های نهادینه آنها و در نهایت خانواده‌ها می‌شود.

به گزارش شمیرانات خبر، سیاوش شهریور روز یکشنبه در نشست با رؤسای انجمن‌های فرهنگی و هنری شهرستان شمیرانات اظهار داشت: خردمندی، خداپرستی و مقاومت شاخص‌های اساسی قوم ایرانی است و اسطوره‌های ایرانی عمدتاً پهلوانانی ممتاز در فکر، نظر، انسانیت، جوانمردی و خردمندی بودند.

وی افزود: ما هیچ‌گاه در تاریخ دست چپاول به سرزمین‌های دیگر نداشتیم و همواره تنها از خاک و عزت خود دفاع کرده‌ایم.

این مقام مسئول تصریح کرد: باید تلاش کنیم مهربانی، مدارا، گفت و گو، اخلاق و وحدت را در جامعه احیا کنیم که در این روزهای دشوار بیش از هر زمان به آنها نیازمندیم.

فرماندار شمیرانات گفت: وظیفهٔ مسئولان، پیشکسوتان و بزرگ‌ترهای جامعه است تا اهمیت مهربانی، عشق و تعامل با یکدیگر را به جوانان گوشزد کنند.

وی ضمن بیان اینکه هر اتفاقی در سرزمین ما پیوست فرهنگی دارد گفت: در راستای احیای فرهنگ در این شهرستان طرح رستوران‌های دوستدار کتاب را اجرا خواهیم کرد تا علاوه بر نام‌گذاری آلاچیق‌ها به نام نویسندگان و شعرا و فرهیختگان، کتاب‌های مختلف را در معرض دید عموم قرار دهیم تا تمایل شهروندان به مطالعه را افزایش دهیم.

به گزارش ایرنا، انتقال ساختمان اداری فرهنگ و ارشاد اسلامی شمیرانات از دهکده المپیک به حوزه استحفاظی شهرستان، حضور و مشورت در جلسات تصمیم گیری نمایندگان اجرایی شهری و روستایی، تأمین مکان مناسب برای انجمن‌های مختلف اعم از انجمن شعر از مطالبات هنرمندان شهرستان در این نشست بود.

شهرستان شمیرانات متشکل از شهر شمیران (بخش‌هایی از منطقه یک، شمال و شرق منطقه ۲ تهران) و دو بخش لواسانات و رودبار قصران با جمعیتی افزون بر ۶۰۰ هزار نفر در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا