فرماندار شمیرانات: خانواده‌های ایرانی به سمت غمی نهادینه شده حرکت می‌کنند

فرماندار شهرستان شمیرانات با بیان اینکه متاسفانه خانواده ها به سمت غمی نهادینه شده حرکت می کنند تأکید کرد: نباید اجازه دهیم افسردگی در جامعه رخنه کند زیرا فرد افسرده بیشتر در معرض خطر مواد مخدر و مشروبات الکلی قرار دارد.

به گزارش شمیرانات خبر، سیاوش شهریور روز شنبه در جلسهٔ ستاد مبارزه با مواد مخدر شمیرانات با بیان اینکه دشمنانی که نتوانستند در جنگ رو در رو ما را شکست دهند امروز از مواد مخدر صنعتی و سنتی برای نابودی جوانان ما استفاده می کنند افزود: مواد مخدر را جدی بگیرید، اگر جنگ از لحاظ نیروی انسانی، ساختار و هزینه به ما خسارت زد مواد مخدر امروز همان نقش مخرب را ایفا می کند و جوانان ما را هدف قرار داده است.

وی اظهار داشت: آموزش و پرورش موظف است برای شادی و نشاط دانش آموزان برنامه و طرح داشته باشد؛ باید انگیزه و امید را بین دانش آموزان و جوانان رواج دهیم.

فرماندار شمیرانات خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش پیشگیری را جدی بگیرد و از ظرفیت دانشگاه علوم بهزیستی و مشاوران استفاده کنند.

شهریور یادآور شد: در شمیرانات خانواده های باسواد، فرهیخته و متمکنی حضور دارند که نیاز مالی ندارند و داوطلب هستند تا وقت خود را صرف امور خیر کنند.

وی گفت: آموزش و پرورش باید با برنامه ریزی از تخصص این افراد و اولیاء دانش آموزان در مدارس استفاده کند.

این مقام مسئول تأکید کرد: اساسی ترین پیشگیری در مدارس، بویژه مقاطع دبستان و راهنمایی است. وقتی شخصیت فرزندان با مقاومت شکل گیرد و “نه” گفتن را یاد بگیرند موفق شده ایم و از بسیاری از خطرات مصون می مانند.

شهریور یادآور شد: متولیان جمع آوری معتادان متجاهر توجه داشته باشند که کرامت این افراد حفظ شود، آنها قبل از اینکه معتاد و بیمار باشند انسان و قابل احترام هستند.

ایمان عموزاده، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان شمیرانات با اشاره به استفاده از ظرفیت، تخصص و تجربیات اولیاء دانش آموزان و افراد داوطلب گفت: می توانیم به صورت رایگان افرادی که در حوزه های مختلف اطلاعات آکادمیک دارند به عنوان رابطان سلامت متخصص با پروتکل های وزارتی آشنا کنیم تا در چارچوب مشخص به دانش آموزان آموزش دهند.

حسین فتحی، مدیر مرکز خدمات اجتماعی شهرداری منطقه یک تهران نیز در این جلسه اظهار داشت: با توجه به اینکه یکی از وظایف شهرداری تامین زیرساخت های لازم برای کاهش آسیب های اجتماعی است، مرکز نگهداری معتادان (گرمخانه) ازگل در شمال تهران از هفتهٔ آینده آماده پذیرش مددجویان می شود.

به گفتهٔ وی این گرمخانه ۴۰ نفر ظرفیت دارد و فقط به صورت شبانه خدمات ارائه می دهد.

فتحی همچنین اعلام کرد: شهروندان می توانند با شماره تماس ۵۵۵۲۲۳۲۲ با مرکز ستاد جمع آوری کارتن خواب ها و متکدیان ارتباط برقرار کنند.

نجاتی، سرپرست اداره بهزیستی شهرستان شمیرانات نیز در اداه به اعلام آمار اقدامات این مجموعه در حوزه پیشگیری از اعتیاد از ابتدای سال جاری تاکنون پرداخت و گفت: پیشگیری از اعتیاد با رویکرد اجتماع محور توسط ۱۴ تیم در ۱۲ محله اجرا شد و  ۴۴ هزار و ۷۴۴ نفر را تحت پوشش قرار داد.

وی تصریح کرد: ۱۰۴ کارگاه آموزش پیشگیری از اعتیاد در پایگاه های سلامت اجتماعی برای دانش آموزان، دانشجویان و خانواده ها برگزار شد که ۴۳ هزار و ۵۶۸ مخاطب داشت.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: طرح پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس با عنوان مشارکت اجتماعی دانش آموزان نیز در ۲۲ مدرسه و ۳۶ کلاس اجرا شد.

نجاتی اظهار داشت: تشکیل گروه های همیار در پیشگیری از اعتیاد، اعطای وام اشتغال به بهبود یافتگان، تهیه و توزیع بروشور در زمینه شناخت اعتیاد و پیشگیری از آن، تشکیل گروه های پیشگیری از اعتیاد در مساجد، کارگاه چگونگی توانمندسازی و خودکارآمدی بانوان و … از دیگر اقدامات ۶ ماهه اول ۹۸ بهزیستی شمیرانات به شمار می آیند.

به گفتهٔ وی ۲ مرکز رایا و نیک اندیش در زمینه مشاوره تلفنی اعتیاد در شهرستان فعالیت دارند.

شهرستان شمیرانات متشکل از شهر شمیران (بخش هایی از منطقه یک، شمال و شرق منطقه ۲ تهران) و دو بخش لواسانات و رودبار قصران با جمعیتی افزون بر ۶۰۰ هزار نفر در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا