فرماندار شمیرانات در جمع اهالی ۳ روستای رودبار قصران

مجتبی ذاکریان، فرماندار شمیرانات روز پنجشنبه به همراه بخشدار رودبار قصران، جمعی از مسئولان فرمانداری و مدیران دستگاه‌های اجرایی و خدماتی شهرستان ضمن بازدید میدانی، افتتاح پروژه‌‌های خدماتی-عمرانی در روستاهای آهار، ایگل و باغگل پای درد و دل اهالی نشست.

به گزارش شمیرانات خبر، در این سفر مسائل و مطالبات اهالی که اهم آن‌ها به بازبینی طرح هادی و افزایس بافت روستا، استقرار روحانیون دغدغه‌مند، ایجاد یا تقویت مجموعه ورزشی برای بانوان و کودکان، اجرای شبکه جمع‌آوری فاضلاب، ساماندهی نخاله‌ها و یا پسماندهای ناشی از حضور چشمگیر گردشگران و همچنین تقویت زیرساخت‌های گردشگری، کارآفرینی برای بانوان و جوانان، تقویت آنتن‌دهی شبکه‌های تلویزیونی و مخابرات، و نصب دستگاه خودپرداز خلاصه می‌شود، مطرح و فرماندار و روسای مربوطه نسبت به پاسخگویی به آن‌ها اقدام کردند.

ذاکریان با تاکید بر این‌که فرهنگ، میراث و سرمایه اصلی ماست که باید از آن صیانت کنبم، در خصوص گردشگری به عنوان شاخص پیشران توسعه شمیرانات، خاطرنشان کرد: منطقه ظرفیت‌های کم‌نظیری در حوزه ورزشی، طبیعی، فرهنگی و مذهبی دارد که توسعه آن‌ها با هدف انتفاع اهالی و بهرمندی گردشگران مدنظر است اما اولویت ما پیوست‌های فرهنگی آن است؛ همانطور که در قرآن کریم آمده است، انسان باید از آیات (نشانه‌ها) زمین به خداوند برسد. لذا دیدگاه ما برای توسعه گردشگری تحت تاثیر این مهم خواهد بود.

نماینده عالی دولت در شمیرانات ابراز داشت: می‌پذیریم برخی از کاستی‌ها ثمره بی‌تدبیری و کوتاهی تنی‌چند از مسئولان باشد، اما برای حل مشکلات نیاز به حضور دغدغه‌مند و مطالبه‌گر شما مردم در میدان است؛ مسائلی وجود دارد که مستلزم پیگیری ماست ولی بعضا مواردی هست که با ابتکار اهالی حل و فصل می‌شود.

وی خطاب به بانوان ادامه داد: تعبیه پارکینگ و دیگر زیرساخت‌های گردشگری و سرانه‌های مختلف آموزشی، فرهنگی، ورزشی و … وظیفه ماست که پیگیری می‌کنیم، اما شما نیز شغل را به کارهای اداری محدود نکنید؛ از پتانسیل حضور چند هزار نفری گردشگران در منطقه غافل نشوید و برای اشتغال و کسب درآمد نسبت به تهیه و عرضه صنایع دستی و محصولات خوراکی در دکه‌های موقتی که شورا و دهیاری می‌توانند نصب کنند، اقدام کنید و در طول زمان با برندسازی، فرآوری محصولات کشاورزی و رشد فعالیت‌های اینچنینی کسب و کار خود را گسترش دهید.

براساس اعلام دهیار آهار، با افتتاح ۵ پروژه خدماتی عمرانی این روستا که اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد تومان به همراه داشته است، ۵۳ نفر از اهالی بومی مشغول به کار شده‌اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا