فرماندار شمیرانات: مساجد پایگاه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شوند

دکتر شهریور فرماندار شهرستان شمیرانات گفت: حسینیه‌ها و مساجد روستاها و ۲۷ محله شمیران به مرکز کنترل و پیشگیری آسیب‌های اجتماعی تبدیل شوند و برای این اقدام مهم سازمان های مردم نهاد (سمن) باید پای کار بیایند.

به گزارش شمیرانات خبر، دکتر سیاوش شهریور فرماندار شهرستان شمیرانات در جلسه تقدیر از سازمان های مردم نهاد (سمن) شمیرانات افزود: سمن ها مشکلات عمده هر محله را بررسی و با فعالان حوزه مرتبط ارتباط بگیرند؛ مشاوران را در این اماکن مستقر کنند تا بتوانیم در مسیر کاهش طلاق، افزایش ازدواج و ساماندهی آسیب های اجتماعی گامی مثبت برداشته و شمیرانات را پایلوت ملی کنیم تا این طرح در سراسر کشور اجرا شود.

وی اظهار داشت: نظارت حداکثری دولت در تمام زمینه ها در گرو پذیرفتن سازمان های مردم نهاد (سمن) به عنوان یک شریک اجتماعی و شفاف ساز است.
این مقام مسئول تصریح کرد: سازمان های مردم نهاد به عنوان شریک، بازوان و زبان مردم متمرکز شوند و صدای شهروندان را به گوش حاکمیت برسانند؛ سمن ها واسطه بین مردم، دولت و دستگاه های حاکمیتی هستند.

نماینده عالی دولت در شمیرانات بیان داشت: سمن ها باید نیروی انسانی ماهر، متخصص، توانمند، جسور، شجاع و بی طرف را برای حضور در حوزه توسعه ترغیب و بر عملکرد آنها نظارت کنند.

دکتر شهریور ابراز کرد: در جهان توسعه یافته بخش عظیمی از رسالت دولت‌ها را سمن‌هاانجام می‌دهند و دولت‌ها به تدریج تصدی گری را به مردم واگذار می‌کنند؛ انتظار داریمسازمان‌های مردم نهاد ایران نیز با سرعت و کیفیت بیشتر به نظارت، شفاف سازی سیستم و معادلات و معرفی نیروی متخصص به دولت بپردازند.

فرماندار شمیرانات خاطرنشان کرد: پروژه‌های بسیاری در کشور در دست احداث است کهپیوست‌ها بهداشتی، اجتماعی و … دارند که سمن‌ها می‌توانند به تمام آنها ورود کنند. آنهامی‌توانند همکاران خوبی برای وزارت کشور و فرمانداری‌ها باشند.

وی ادامه داد: شأن فرمانداری نظارتی، حاکمیتی و هماهنگی است که سازمان‌های مردم نهادمی‌توانند در آنها مشارکت حداکثری داشته باشند. به این صورت که نیروهای درگیر در توسعه پایدار را گرد هم آورند و اقدامات اداری، مالی و محیط زیستی را نظارت و شفافسازی کند.

نماینده عالی دولت در شمیرانات خطاب به سمن‌ها تأکید کرد: فضای عمومی و فضای مجازی امروز پر رونق است و اگر منصفانه، قانونمند و صادقانه رفتار کنید مردم صدای شمارا می‌شنوند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: از سازمان‌های مردم نهاد توقع داریم در شرایط امروز واقعگرا باشند نه آرمان گرا.

فرماندار شمیرانات تصریح کرد: سازمان‌های مردم نهاد باید در دفاع از نیروهای توانمند، مقتدر، دست پاک و شریفی که در نظام اداری کشور هستند، بایستند.
امید قمی، رئیس اداره ورزش و جوانان شمیرانات نیز در این جلسه اعلام کرد: زمینی با متراژ ۵۰۰ متر و اعتبار یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در دارآباد در حال تغییر کاربری است و بهزودی کلنگ می‌خورد تا ساختمانی سه طبقه برای خدمت به سازمان‌های مردم نهاد به ویژهفعالان عرصه جوانان ایجاد گردد.

در پایان این جلسه از مدیر عاملان سازمان های مردم نهاد شمیرانات و چند تن از خیران شهرستان تقدیر به عمل آمد.
شمیرانات دارای ۵۰ سازمان مردم نهاد (سمن) ثبت شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا