فرماندار شمیرانات:: گردشگری شمیرانات باید با جریان فکری انقلاب اسلامی آمیخته شود

فرماندار شمیرانات با اشاره به پتانسیل بالای گردشگری در این شهرستان، بویژه ظرفیت‌های مذهبی فرهنگی مغفول مانده، تاکید کرد: گردشگری اولین شاخص توسعه شمیرانات معین شده است لذا باید تقویت این حوزه را با توجه به جریان فکری و گفتمان انقلاب اسلامی پیش بریم.

به گزارش شمیرانات‌ خبر، مجتبی ذاکریان روز یکشنبه (۱۱ اردیبهشت) در دیدار با مرتضی نیکرو رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اظهار داشت: امروزه گردشگری در نگاه‌ جهان، بساطی برای لذت‌طلبی و تجدید قوای جسمی از خستگی‌های روزمره است؛ در حالی که برای ما بُعد معنوی انسان اصالت دارد.

وی افزود: همان‌طور که خداوند در قرآن کریم تاکید کرده‌اند که آیات و نشانه‌ها را برای برهان و استدلال خداشناسی از دل طبیعت کوه‌ها، دریاها، جنگل‌ها و کویرها بیابیم ، بایستی دریابیم چگونه از بستر گردشگری برای تقویت و تعالی روح استفاده کنیم.

نماینده عالی دولت در شمیرانات اظهار داشت: تحقق این موارد مستلزم تحولات جدی است که با توجه به طرفیت‌های منطقه و این فرصت که دولت با شاخص قرار دادن گردشگری در سند توسعه شهرستان در اختیارمان گذاشته، اگر بهره کافی را نبریم و از این موقعیت استفاده نکنیم در آخرت باید پاسخگوی شهدای مظلوم منطقه و امام خمینی (ره) که برکت وجودشان نیز در شمیران بوده است، باشیم‌.

ذاکریان ادامه داد: در همین راستا بایستی از ظرفیت موسسه امام خمینی (ره) و حوزه‌های علمیه استفاده کنیم و تیم‌های مشورتی تشکیل دهیم. ما برای آمیختن گردشگری با فرهنگ دینی و جریان فکری انقلاب اسلامی نیازمند آنیم تا بر دیدگاه صریح قرآن کریم و سیره اهل بیت در این حوزه مسلط شده و در مسیر درخواست فقه گردشگری از اساتید حوزه پیشگام باشیم‌.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا