فرماندار شمیرانات: : فعالیت شورای آموزش و پرورش محدود به مشکلات روزمره نشود

فرماندار شمیرانات با تاکید بر اهمیت جلسات شورای آموزش و پرورش گفت: این شورا باید به عنوان یک سیاستگذار شهرستانی در حوزه تعلیم و تربیت عمل کند، به موضوعات کلان بپردازد و با توجه به ظرفیت‌ها و مسائل منطقه چشم‌اندازهای خوبی را تعریف و با فازبندی مناسب در مسیر تحقق اهداف حرکت کند.

به گزارش شمیرانات خبر از ایرنا، مجتبی ذاکریان در نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش ۱۴۰۱ شمیرانات که عصر سه‌شنبه در این اداره برگزار شد، با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش در نگاه معمار کبیر انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: بسیاری از بزرگان انقلاب ما همچون شهید مطهری و شهید باهنر در این نهاد وارد شدند که این نشان از اهمیت و تاثیر آن دارد.

وی ادامه داد: دور از شأن این شورا است که محدود به مشکلات روزمره‌ و مباحثی شود که با مکاتبه و تعامل بین دستگاهی نیز مرتفع خواهد شد؛ قطعاً نیاز خواهد بود تا برخی از چالش‌ها به منظور هماهنگی ادارات در جلسات شورای آموزش و پرورش مطرح و حل‌وفصل شود، اما نباید کارکرد این شورا صرفاً همین باشد و تنها دستاورش حل مسائل آب و آسفالت شود.

نماینده عالی دولت در شمیرانات تاکید کرد: شورای آموزش و پرورش شهرستان باید با ریل‌گذاری صحیح که سند تحول بنیادین است؛ در شأن حاکمیت دینی و ایدئولوژیک حرکت روبه جلو داشته باشد.

ذاکریان خطاب به فرهنگیان شهرستان افزود: وظیفه بنده ریل‌گذاری و وظیفه شما مطالبه‌گری و اجرا است و با توجه به نقطه نظرات و آمادگی اعضای شورا، بستر خوبی برای تحقق چشم‌اندازهایی مهم فراهم است.

رئیس شورای آموزش و پرورش شمیرانات با اشاره به روز معلم اظهار داشت: گرامیداشت مقام والای معلم بایستی با همکاری دیگر دستگاه‌ها به خوبی انجام و از زحمات دلسوزانه این قشر قدردانی شود؛ همچنین شهرداری‌ها در شاخص‌های شهری به این مساله توجه داشته باشند و فضاسازی هرچه شایسته‌تر در این زمینه را در دستور کار قرار دهند.

وی  همچنین اعلام کرد: مساله بازگشت عوارض شهرداری‌های تابعه و توزیع آن به ادارات آموزش و پرورش منطقه در دست پیگیری قرار دارد.

کشور نیازمند تربیت نیروهای جهادی و انقلابی است

امام جمعه لواسانات نیز در این جلسه اظهار داشت: موضوع پرورش از اهمیت بسزایی برخوردار است که باید در کنار تعلیم و آموزش لحاظ شده و محدود به مسائل تدارکاتی نشود. شورای آموزش و پرورش نیز باید مجلسی برای مدیریت مباحث تربیتی و پرورش دانش‌ آموزان باشد و صرفاً تبدیل به محلی برای رفع مسائل زیرساختی بر زمین‌ مانده نشود.

حجت الاسلام علی اکبر ایمانی تاکید کرد: کشور نیاز به تربیت نیروهایی با روحیه جهادی و انقلابی دارد و رشد فرزندان ما باید با محوریت قرآن و نهج البلاغه باشد تا همچون سنوات قبل که جوانان ما در دفاع مقدس و جنگ‌های نیابتی نقش‌آفرینی کردند، نسل جدید نیز در مواقع حساس اقتصادی، فرهنگی و نظامی به میدان آمده و فداکاری کنند.

وی ادامه داد: با توجه به دشمنان و معضلات، و همچنین آرمان‌های نظام تربیت جوانانی واقع‌بین و بابصیرت از اهم مسائل است تا اتفاقاتی نظیر فتنه ۸۸ تکرار نشود.

امام جمعه لواسانات با بیان این‌که در هیچ زمینه‌ای نیاز به نیروهایی که احساس وظیفه نداشته و فقط برای گذر ساعت کارکرد خود در محل کار حاضر می‌شوند، نداریم، گفت: در بسیاری از کشورها، حرمت اجتماعی و مزایای معلمان بیش از اقشار دیگر است و باید تلاش شود در کشور ما نیز از مشکلات و دغدغه‌های معیشتی قشر فرهنگی کاسته شود تا آن‌ها نیز با آرامش خاطر بیشتری در کلاس درس حاضر شوند.

طی تعطیلات نوروزی ۳ هزار نفر در مدارس شمیرانات اسکان داده شدند

رئیس آموزش و پرورش شمیرانات اعلام کرد: یکی از خدمات شایانی که اخیراً برای همکاران فرهنگی صورت گرفت، با توجه به مسافرخیز بودن شهرستان، اسکان سه هزار نفر در شمیرانات بود که در این راستا نیز تلاش کردیم تمام قد در خدمت‌شان باشیم.

محمدرضا رسولی خاطرنشان کرد: برگزاری اردوی مطالعاتی دانش آموزی در ۳۳ پایگاه طی تعطیلات نوروز، از دیگر اقدامات این ایام بود که برای محصلان در شرف کنکور انجام گرفت و امید است نتایج مثبت آن با کسب رتبه‌های خوب نمایان شود.

وی بیان داشت: در راستای تصمیم بازگشایی مدارس از چهاردهم فروردین، ضمن ملاحضه تعطیلات همکاران با تلاش شبانه‌روزی موفق به آمادگی ۱۰۰ درصدی مدارس شدیم و در روز اول با استقبال ۸۵ درصدی و روزهای آتی افزون بر ۹۰ درصد دانش‌ آموزان مواجه شدیم که در سطح استان آمار خوبی به شمار آمد.

رئیس آموزش و پرورش شمیرانات در وصف مقام والای معلم با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب یادآور شد: پیشران تولید و دانش بنیان چیزی جز آموزش و پرورش نیست؛ پس هرچه به فرهنگیان و مدارس توجه شود در راستای تربیت نیروی انسانی نظام خواهد بود. عزم ما نیز اجرای برنامه‌هایی با هدف مدارسی موفق و سالم در تمام زمینه‌ها است.

رسولی اعلام کرد: در حال حاضر ۳۹۹ مدرسه دولتی و غیردولتی (به جهت موقعیت مکانی) تحت پوشش اداره آموزش و پرورش شمیرانات است که از این آمار ۶۷ واحدهای آموزشی در دو بخش لواسانات و رودبار قصران قرار دارد. و ۶۵ هزار و ۲۸۵ دانش آموز در این مدارس تحصیل می‌کنند.

به گفته وی، آموزش و پرورش شمیرانات دارای دو هزار و ۷۱۶ نیرو (یکهزار و ۹۳۴ خانم و ۷۸۲ آقا) است.

آموزش و پرورش شمیرانات ۱۲ شهید تقدیم آبادانی کشور کرده است

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش و پرورش شمیرانات نیز در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره فرهنگیانی که دیگر در این محفل حضور ندارند، اعلام کرد: این نهاد تاکنون ۱۲ شهید تقدیم آبادانی کشور کرده است؛ همچنین در دوران شیوع بیماری کرونا ۱۰ نفر از همکارانمان را از دست داده‌ایم.

محمد طاهری اظهار داشت: شاید فعالیت معلمان در شیوع بیماری کرونا به نحوی که باید، دیده نشد اما آن‌ها با عشق حقیقی از تمام ظرفیت‌های مجازی استفاده کردند و والدین در این مدت با زحمات فراوان این قشر آشنا شدند. لذا انتظار می‌رود در راستای گرامیداشت مقام معلمانی که دلسوزانه برای فرزندان شهرستان تلاش کردند، امسال شاهد روز معلمی متفاوت نسبت به سال‌های گذشته باشیم.

وی یادآور شد: کرونا تهدیدی یود که فرصت شد و فکر ما را باز کرد چرا که پیش از آن تدبیر و دستورالعملی برای ایجاد زیرساخت‌ها و بهرمندی از فضای مجازی وجود نداشت و اکنون شرایط متفاوت شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا