قیمت مرغ در شمیرانات کاهش یافت

رئیس جهاد کشاورزی شمیرانات اعلام کرد: از سوم فروردین همزمان با بازگشایی مجدد مرغ‌داری‌ها بعد از تعطیلات نوروزی‌، تاکنون قیمت این محصول روند نزولی داشته و اکنون در میدان بهمن (مبداء خرید اصناف) مرغ گرم به قیمت ۳۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

به گزارش شمیرانات خبر از ایرنا، رضا نامجویان افزود: با توجه به این‌که با کاهش قیمت، کاهش عرضه پیش‌بینی می‌شود اما تاکنون از سمت اصناف و یا مردم از روال فعلی شاهد نارضایتی نبوده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به موقعیت منطقه و رعایت شرایط حوزه آبریز سد لتیان، این شهرستان فاقد مرغ‌داری است و علاوه بر آن مباحث سم و کود هم با دقت بالایی انجام می‌گیرد.

به گفته این مسئول، قیمت گوشت قرمز نیز دچار تغییر نشده و در این زمینه با مشکلی مواجه نیستیم.

نامجویان یادآور شد: تنظیم بازار برای مواقع بحرانی ضرورت دارد که با افزایش قیمت، محصول مورد نظر از جمله گوشت و مرغ منجمد به بازار تزریق تا قیمت‌ها متعادل و بحران کنترل شود.

به گزارش ایرنا، شمیرانات با دارا بودن ۴۵ هزار و ۴۳۵ راس دام سبک و سنگین با تولید سالانه ۳۳۷ تن گوشت قرمز و ۶ هزار و ۶۹۴ تن شیر خام، ۲۳ هزار و ۲۳۴ کلنی زنبور عسل با تولید ۲۱۸ تن عسل، و ۷ واحد پرورش ماهی با تولید ۱۵ تن گوشت ماهی است که در زمینه‌های مذکور نیز از پیشتازان استان تهران به شمار می‌آید.

این شهرستان دارای ۶ اقلیم آب و هوایی متفاوت، اعم از نیمه خشک سرد، مدیترانه‌ای سرد، نیمه مرطوب سرد، کوهستانی و مرطوب، کوهستانی بسیار مرطوب نوع الف و فراسرد کوهستانی بسیار مرطوب است.

شمیرانات متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه ۲ تهران) و بخش‌های لواسانات و رودبار قصران، دارای ۵۷ آبادی و مزرعه، با جمعیتی افزون بر ۶۰۰ هزار نفر در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا