مراسم باشکوه نماز عید سعید فطر در شمیران برگزار شد

نماز عید سعید فطر با حضور چشمگیر خانواده معظم شهدا، شهروندان و مسئولان محلی، و هموطنان‌مان از جای‌جای کشور به امامت حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در آستان مقدس امامزاده صالح (ع) اقامه شد.

به گزارش شمیرانات خبر، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در خطبه‌های نماز عید سعید فطر، که به امامت وی در آستان مقدس امامزاده صالح (ع) تجریش اقامه شد، با اعلام این‌که طبق آمار، نقطه امید مردم به دولت سیزدهم روزافزون بوده، گفت: دولت آمده تا به وظایف خود عمل کند؛ انتظار می‌رود مردم نیز با صبر انقلابی که طی چهار دهه داشتند، دولت را کمک کرده تا این مسیر را روان‌تر و محکم‌تر طی کند.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب خطاب به مبلغان بر جهاد تبیین تاکید کردند. جهاد تبیین یعنی بررسی آنچه کرده‌ایم؛ موقعیت ما در جهان معاصر چه موقعیتی است؛ و در قبال نظام سلطه و استکبار و صهیونیست‌ها در چه موضعی قرار داریم.

وی ادامه داد: ما چهار دهه مقاومت کردیم؛ شهید و جانباز دادیم؛ از لحاظ اقتصادی در تحریم‌های شدید بودیم؛ هیچ زمانی نفت ما را با قیمت متعارف نخریدند و هزینه‌های ما را کاهش ندادند. و امروز با صدای بلند می‌توانیم بگوییم ما مقاومت کردیم و پیش‌رفتیم و دشمنان‌مان یک‌به‌یک عقب‌نشینی کردند و هلاک شدند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: هیات حاکمه قبلی آمریکا ادعا می‌کرد طی همین چند روز ما را شکست می‌دهند اما همگان می‌بینند کشور جمهوری اسلامی ایران به رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری ایستادگی می‌کند، در مقابله با دشمن روزبه‌روز پیشرفت دارد و مرزهای امنیتی خود را در منطقه گسترش می‌دهد. و امروز در جایگاهی قرار داریم که اگر بخواهند در یمن، عراق، سوریه و مرز فلسطین اشغالی تصمیم بگیرند، باید ایران را لحاظ کنند.

حجت الاسلام خاموشی افزود: حاج قاسم عزیز ما نماد مقاومت بود که رهبری نظام سلطه ادعا می‌کند فرماندهی به شهادت رساندن ایشان را بر عهده گرفته است؛ پس بنگرید چقدر بزرگ بوده‌اند که شیطان اکبر می‌خواهد او را از صحنه روزگار حذف کند.

وی بیان داشت: امروز ایران اسلامی پر قدرت‌تر از چهل سال قبل در منطقه عرض اندام سیاسی می‌کند؛ باید این قدرت را پاس بداریم و خوشحال باشیم. درست است سختی‌هایی در پی دارد اما معیت سختی و آسانی در قرآن کریم آمده و قطعاً در مسیر رستگاری باید دشواری‌هایی را متحمل شد. انسان برای رسیدن به فلاح باید از خود و مال خود بگذرد و مبارزه کند تا قدرت نفس و روح کسب کند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این‌که تمام دنیا ابراز دارند ایران در امنیت کامل به‌سر می‌برد، خاطرنشان کرد: درست است دژخیمی در حرم مطهر امام رضا (ع) چند روحانی عزیز را از پشت سر مورد حمله قرار می‌دهد، و او باید به سزای اعمالش برسد، اما مرزهای امنیتی در جهان تعریف دارد.

حجت الاسلام خاموشی با اشاره به شعار سال بیان داشت: اگر به دنبال تحول هستیم باید دانش‌بنیان‌ها پا به عرصه بگذارند و همت کنند. شرکت‌های دانش‌بنیان اشتغال معنادار ایجاد می‌کنند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: تولید یعنی اصلاح مواضع منفی صادرات و واردات، یعنی افزایش سرانه، یعنی اقتصاد پرقدرت؛ پس باید با افزایش تولید کرده و کنترل مصرف، صادرات غیرنفتی را افزایش دهیم؛ ما اگر همت کنیم توفیقات دور نیستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا