مراسم سوگواری مادر اهل بیت علیهم السلام در شمیران تشریح شد

مراسم سوگواری هیات ریحانة النبی و هیات رایة العباس به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) به روایت ۷۵ روز، که در آستان مقدس امامزاده صالح (ع) تجریش و امامزاده علی اکبر (ع) چیذر برگزار می‌شود، تشریح شد.

به گزارش شمیرانات خبر، برنامه هیات ریحانة النبی با سخنرانی سید حسین عرب، بندانی نیشابوری و مداحی محمدحسین پویانفر شامگاه ۲۳ الی ۲۶ آذر ماه از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه در این آستان مقدس اجرا می‌شود.

همچنین در قالب مکتب نوحه از نوجوانان ۱۰ تا ۱۸ سال دعوت می‌شود، به همراه والدین برای شرکت در کارگاه‌های آموزشی عقاید و اخلاق، مقتل، شعر و نواهای آیینی در شب‌های مذکور از ساعت ۱۷ به امامزاده صالح (ع) مراجعه کنند.

حرم مطهر امامزاده صالح (ع) فرزند امام موسی کاظم (ع) و برادر امام هشتم شیعیان، در مرکز بازارچه سنتی تجریش (منطقه یک تهران) واقع شده است. زائران برای تشرف به آستان مقدس می‌توانند (روزهای غیرمناسبتی که برنامه‌ای اجرا نمی‌شود.) همه‌روزه از ساعت ۸ الی ٢٢ مراجعه داشته باشند.

همچنین بنا بر اعلام روابط عمومی امامزاده علی اکبر (ع) چیذر، مراسم ایام فاطمیه به روایت ۷۵ روز، ۲۳ الی ۲۷ آذر ماه از ساعت ۶ الی ۸ صبح با سخنرانی احسان ارجمند و مداحی محمود کریمی در این آستان مقدس برگزار خواهد شد.

آستان مقدس امامزاده علی‌اکبر (ع) که منتسب به امام چهارم شیعیان است، در محله چیذر منطقه یک تهران قرار دارد. این حرم مطهر دارای مزاری‌ است که ۵۸۷ شهید عظیم الشان در آن به خاک سپرده شده‌اند. این امر بر اهمیت آن افزوده و به یکی از پایگاه‌های مهم مذهبی پایتخت تبدیل شده است.

براساس این گزارش، دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا در تمامی مراسم‌ها به طور کامل رعایت می‌شود، اما شهروندان بایستی لوازم شخصی از جمله کتب ادعیه و زیارت را همراه داشته باشند.

شمیران (منطقه یک تهران) یکی از شهرهای شهرستان شمیرانات در شمال پایتخت واقع شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا