فرماندار شمیرانات: : مردم شمیرانات را با اجرای به موقع قانون راضی می‌کنیم

فرماندار شمیرانات تاکید کرد: هرچند که تخریب ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حقیقت اجرای قانون است اما موجب نارضایتی مردم و هدررفت سرمایه می‌شود و تلاش مسئولان شهرستان تشدید نظارت برای پیشگیری از این اقدام غیرقانونی خواهد بود.

به گزارش شمیرانات خبر، سیدمهدی ساداتی روز سه‌شنبه در جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال شهرستان، اظهار داشت: شهرداران، دهیاران، شوراهای اسلامی و مسئولان متولی باید با تشدید نظارت و تذکر به سازندگان متخلف، از پدیده ناپسند زمین‌خواری، کوه‌خواری و ساخت‌وساز غیرمجاز پیشگیری کنند.

وی افزود: اجرای حکم تخریب تبعات اقتصادی و اجتماعی دارد و ما آن را نتیجه سهل‌انگاری خودمان می‌دانیم؛ روشن است شیوه‌های مدیریتی ما کافی نبوده است لذا باید در این زمینه توجه بیشتری داشته باشیم تا از ضرر و زیان مردم نیز جلوگیری کنیم.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در مساله مقابله با ساخت‌وساز غیرمجاز تنها مسوولان جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و غیره مسئول نیستند و تمام دستگاه‌های نظارتی و اجرائی مربوطه، همچنین شوراهای اسلامی و دهیاران باید همکاری و نظارت ویژه‌ای داشته باشند.

فرماندار شمیرانات تاکید کرد: تمام اقدامات ما بر اساس قانون، مقررات و ضوابط خواهد بود و خط قرمز ما بی‌قانونی است؛ همچنین همه افراد برایمان یکسان هستند و در برابر اجرای قانون هیچ نگاه تبعیضی نخواهیم داشت.

رئیس حوزه قضائی لواسانات نیز ضمن قدردانی از تلاش مسئولان متولی در مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز، در واکنش به اعلام کمبود نیرو و امکانات دستگاه‌های مذکور تاکید کرد: احکام قضائی در راستای حفظ اراضی ملی و کشاورزی با همکاری همه دستگاه‌های مربوطه و بسیج امکانات میسر است.

شهرستان شمیرانات با آب و هوای کوهستانی از شهر شمیران و دو بخش لواسانات و رودبار قصران تشکیل شده و دارای ۳۶ روستا با جمعیتی افزون بر ۶۰۰ هزار نفر است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا