وزیر آموزش و پرورش:: مزار شهدا زیارتگاه معلمان، اولیا و دانش آموزان است

وزیر آموزش و پرورش در آئین تشیع دو شهید گمنام دانش آموز در اردوگاه شهید باهنر تهران گفت: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، مزار شهدا، مأمن عاشقان و زیارتگاه معلمان، اولیا، دانش آموزان است.

به گزارش شمیرانات خبر، یوسف نوری روز جمعه در آئین تشییع دو شهید جاویدالاثر دانش آموز از شهدای تفحص شده دفاع مقدس که با حضور پرشور مردم در اردوگاه شهید باهنر در محله نیاوران تهران برگزار شد، با تسلیت سالروز شهادت حضرت امام صادق علیه السلام، اظهار کرد: بر اساس آیات الهی، شهید یک فرد نیست بلکه یک امت و یک ملت است.

وی تصریح کرد: شهادت قله نیکی ها است و کسی که در راه خدا به شهادت برسد بر فراز این قله قرار دارد.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: یکی از این شهیدان تنها هفده سال و دیگری بیست و یک سال سن داشته است، آن ها از تمام خواسته هایشان در دوران نوجوانی گذشتند و با قبول سختی ها در مسیر شهادت قرار گرفته اند.

وی با اشاره به آیه “وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ..” ادامه داد: هرچند این دو شهید بیش از ۴۰ سال است که در بین ما حضور دارند اما از امروز پیش ما هستند، لذا تلاش خواهیم کرد همواره در جوار این شهدا و با تاسی از مشی این عزیران برنامه های خود را سپری کنیم.

نوری با بیان اینکه بر اساس آیات و روایات، معلمان همانند پیامبران در بهشت الهی منعم هستند، ادامه داد: اولیای الهی بر مرکب سوار هستند، اما زمانی به شهدا می رسند به احترام شهدا از مرکب خود پیاده می شوند و شهدا را تکریم می کنند.

وی اضافه کرد: امروز در آئین تشیع شهدا از نمادهای هویت ملی استقبال کردیم.

عضو کابینه دولت مردمی اظهار کرد: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، مزار شهدا، مأمن عاشقان و زیارتگاه معلمان، اولیا، دانش آموزان و … است.

وزیر آموزش و پرورش اذعان کرد: شهدا در راه خدا جهاد کردند و دارای مقام حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام هستند.

وی با اشاره مدفن شهدای گمنام در اردوگاه شهید باهنر اظهار کرد: این مکان به عطر شهیدان متبرک شده است و ما امروز همه با هم عهد می ببندیم تا برنامه های خود در بخش اردویی و تربیتی را بر اساس اهداف سند تحول بنیادین و در راستای تحقق ساحت های شش گانه جلو ببریم.

تفاوتی میان دهه ۶۰ و دهه نودی ها در انقلاب اسلامی وجود ندارد

سردار علی فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در اینمراسم معنوی گفت : اراده خدا بر این است که هیچگاه حزب شیطان پیروز نباشد و ما چهل و اندی سال است شاهد آن هستیم.

وی با بیان اینکه خداوند در تمام مواردی که پای کار او برویم وعده پیروزی داده و در وعده خدا تخلفی نیست و بهترین نتایج را به بار می‌آورد، خاطرنشان کرد: وضعیت اقتصادی، فرهنگی و رسانه‌ای کشور در شان ملت نیست؛ و بایستی به قاعده خدا عمل کنیم تا او نیز به وعده خود عمل کند و پیروز شویم.

سردار فدوی تاکید کرد: انتقال بین نسلی در ایران انقلاب اسلامی به خوبی شکل گرفته و تفاوت نسلی ملموسی بین دهه ۶۰ که امام و انقلاب و جنگ و شهدای بزرگی چون شهید همت، باکری، چمران و … را دیدند با دهه ۹۰ که این‌ها را ندیدند، نیست و همواره پای کار هستند و به طوری عمل می‌کنند که دشمن اعتراف به شکست می‌کند.

وی یادآور شد: رئیس جمهور پیشین آمریکا اعتراف کرد همه آمدند پای کار تا سوریه نباشد، اما نتوانستند چون ایران نخواست؛ و این راه حق است.

شمیرانات افزون بر ۳۵۰۰ شهید گرانقدر همچنین ۵ هزار و ۲۴۵ جانباز و ۶۴۸ آزاده تقدیم کشور کرده است.

در این مراسم معنوی دو تن از شهدای گمنام تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس با حضور جمع کثیری از فرهنگیان و سایر قشر های مردمی در اردوگاه شهید باهنر تهران تشیع و در جوار مسجد اردوگاه آرام گرفتند.سرافراز در افتخارات مردم این شهرستان ثبت شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا