فرماندار شمیرانات: مسأله حجاب و عفاف جلوه مواجهه ما با دشمن است/ حجاب و عفاف دستورکار محوری قرارگاه اجتماعی شمیرانات

فرماندار شمیرانات با تأکید بر این‌که امروز مسأله جلوه مواجهه ما با دشمن است، نسبت به وظیفه قرارگاه اجتماعی این شهرستان اعلام کرد: توقع و هدف اولیه از بستر این جلسات هماهنگی را در عرصه موضوعات فرهنگی اجتماعی، با محوریت مسأله روز یعنی حجاب و عفاف است که نیاز به توجه جدی در سطح شهرستان دارد.

 به گزارش پایگاه خبری شمیرانات خبر به نقل از روابط عمومی فرمانداری شمیرانات، مجتبی ذاکریان صبح سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه در جلسه قرارگاه اجتماعی که مشترک با حضور اعضای شورای شورای تأمین و اعضای شورای فرهنگی عمومی شمیرانات با حضور متولیان امر من‌جمله آیت الله دین‌پرور رئیس بنیاد نهج البلاغه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شمیران، سید مهدی صباغ شهردار شمیران (منطقه یک تهران) و دیگر مدیران عضو در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، ضمن گرامیداشت دهه کرامت اظهار داشت: هفته فرهنگی شمیرانات یکی از شئون برگزاری این جلسه (قرارگاه اجتماعی) است.

 وی با اشاره به هفته فرهنگی شمیرانات ادامه داد: هفته‌‌ای که بهانه‌ای‌‌ست تا شهرستان را آن‌گونه که هست؛ معرفی کرده و به عنوان مدیران و بخش حاکمیتی ضمن آشنایی بیش‌تر با ظرفیت‌ها بتدانیم سیاستگذاری درستی برای معرفی شهرستان داشته باشیم که در همین راستا انتخاب مناسبت روز شمیرانات (سالروز ورود امام راحل به جماران) گویای جهت‌گیری حاکمیت برای معرفی شمیرانات است.

 نماینده عالی دولت در شمیرانات خاطرنشان کرد: سه گروه پیرامون موضوعات فرهنگی اجتماعی نقش کلیدی دارند و به موضوعات اجتماعی ورود کرده‌اند؛ یکی از آن‌ها قرارگاه اجتماعی‌ست که وظایف آن به دستور رئیس جمهور به شهردار تهران واگذار شد و آن‌طور که مطلع هستیم کار در شهرداری منطقه یک نیز با جدیت، قدرت و هماهنگی بخش‌های اجرایی در حال پیشروی است. این قرارگاه دستورکار مشخص دارد و هر منطقه برای خود کار تعریف نمی‌کند؛ موضوعات طبق اولویت‌های کلان شهر تهران تبیین و در مناطق اجرا می‌شود که از سال ۱۴۰۰ جمع‌آوری معتادان متجاهر، ساماندهی کودکان کار، مسأله بازیافت و … را شاهد هستیم که امید است استمرار این کارها چهره زیبنده‌ای به شهر بخشد.

 ذاکریان گفت: شورای فرهنگ عمومی دیگر مجموعه ای‌ست که در این جلسه اعمال برنامه و سیاستگذاری می‌کند. در حدود ۱۰۰ جلسه‌ای که برگزار شده بود، صورتجلسات متمرکز بر مسائل شمیران نبود که با تصمیم امام جمعه موقت تهران، معاونت سیاسی اجتماعی استانداری و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی تهران تصمیم به تفکیک شورای فرهنگ عمومی شمیران از تهران شد تا جلسات متناسب با مسائل این منطقه برگزار شود.

 وی یادآور شد: بحث دیگر شورای تأمین است که به حسب وظایفی که دارد نسبت به مسائل فرهنگی اجتماعی بی‌تفاوت نبوده و موضوعات مختلف این جلسات این شورا بحث شده و مواردی به تصویب رسیده است، اما برای اجرای برخی از مصوبات شورای تأمین که مرجعی تأمین‌کننده نظم و امنیت اجتماعی است، آن‌طور که باید و به حد کفایت هماهنگی صورت نگرفته است لذا در  جلسات (قرارگاه اجتماعی) دستگاه‌ها توجیه و هماهنگ می‌شوند.

 فرماندار شمیرانات ضمن اشاره به اهمیت این شهرستان از این جهت که تبعات مسائل مختلف در این منطقه به تهران و سراسر کشور سرریز می‌کند، بیان داشت: آن‌چه به اقتضای شرایط باید به آن توجه داشته باشیم، مسأله حجاب و عفاف است.

 ذاکریان ادامه داد: امروز نیروی انتظای با قدرت ورود کرده و شاهد مطالبه‌گری قشر متدین در تجمعات متعدد هستیم؛ بنای ما صرفاً برخوردهای سلبی نیست چرا‌که این‌ها فرزندان فریب‌خورده ما هستند اما حاکمیت نیز نسبت به شرع خدا وظایفی دارد که نباید نسبت به آن بی‌تفاوت باشد. امروز مسأله حجاب و عفاف جلوه مواجهه ما با دشمن است و بایستی تعیین شود در این خط مقدم چه برنامه‌هایی را در دستورکار داریم.

 نماینده عالی دولت در شمیرانات تأکید کرد: جلسات قرارگاه اجتماعی محل گزارش‌دهی عملکرد نیست مگر طرح مواردی که نیاز به پشتیبانی دارد تا به ثمر برسد. یکی از شئون این جلسه آشنایی مدیران برای کارهایی‌ست که در حال انجام است تا اگر لازم بود برای قدرت و سرعت امور ورود کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا