مهر دانش آموزان دیروز لواسانات و آغوش باز معلمان امروز

شورای مشورتی جوانان لواسانات به رسم ادب، در اولین اقدام اجرایی خود، همزمان با روز گرامیداشت مقام علم و معلم، با حضور در مدارس شهری و روستایی و تقدیم شاخه گلی با پیوست یک دنیا مهر و قدرشناسی، لبخند را بر لبان معلمان‌شان نشاندند.

به گزارش شمیرانات خبر، دانش آموزان لواسانات در هفته معلم پساکرونایی شاهد اقدام زیبای دختران و پسران با انگیزه شورای مشورتی بخشدار جوان منطقه بودند و آموختند که رسم معرفت چیست.

فرهنگ ناب قدرشناسی، درس امروز محصلان لواسان بود؛ درسی که شاید از لسان معلم‌شان جاری نشد اما بازهم نتیجه اخلاق‌مداری و پرورش دلسوزانه ایشان بود؛ پرورش دانش آموزانی که در گذشته‌ای نزدیک پشت همین میزهای چوبی نشستند و امروز روانه جامعه شدند تا هر آنچه دیدند و شنیدند، زندگی کنند.

دستانی که امروز در پس گلبرگ‌های سرخ رزشان، قلبی سرشار از مهر و احترام را تقدیم معلمان‌ و زحمت‌کشان مدارس کردند، اگر هدیه‌ای گران‌قیمت را حمل کرده بودند هیچگاه با چنین آغوش گرمی مواجه نمی‌شدند؛ و این معجزه همان محبتی است که با هیچ ثروتی خریدنی نیست.

زمانی که این جمع جوان منطقه وارد مدارس می‌شدند، از بابای مدرسه که دست‌شان را می‌فشارد و مدیران و معلمانی که اشک شوق در چشم‌شان حلقه می‌زد، تا دانش‌ آموزانی که با شعرخوانی و کف زدن از حضورشان استقبال می‌کردند، درس بزرگی به هر بیننده‌ای می‌داد؛ هیچگاه ریشه‌ خود را فراموش نکنید و یادتان نرود چه کسانی برای بالنده شدن‌تان از جان مایه گذاشتند، که رسم انسانیت از همینجا آغاز می‌شود.

دیدار با معلمان با همراهی مدیر آموزش و پرورش لواسانات

پویا مافی، رئیس شورای مشورتی جوانان لواسانات ابراز داشت: در ابتدا به پاس زحمات خانم الهام رحیمی‌، مدیر آموزش و پرورش منطقه به دیدارشان رفتیم که از اقدام شورا برای قدردانی از معلمان استقبال کرده و ضمن این‌که طرح را اتفاقی نو و کم‌نظیر دانستند، همکاری بسیار خوبی با ما داشته و همراهی‌مان کردند.

وی خاطرنشان کرد: تعدادی از اعضای این شورا، به نمایندگی در ۱۰ مدرسه شهری و روستایی حضور یافتند و با استقبال خوب کادر مدارس و دانش آموزان مواجه شدند؛ علاوه بر این تعدادی از عوامل جوان مدرسه نیز در پی این اقدام جهادی به این جمع صمیمی پیوستند.

یلدا تیموری، عضوی از کارگروه فرهنگی اجتماعی این شورا نیز از تجربه جدید خود چنین می‌گوید: حضور در مدارس مقاطع مختلف دخترانه و پسرانه تجربه جدیدی برای آشنایی ما با محیط و مدیریت مدارس و کسب اطلاعات از شرایط این حوزه منطقه‌ زندگی‌مان بود.

وی افزود: فکر می‌کنم در این شورا اتفاقات جدید و خوبی انتظار ما را می‌کشد چرا که با اجرای اولین طرح (قدردانی از معلمان)، آشنایی با افراد مختلف و رشد روابط اجتماعی را شاهد هستیم که بی‌شک می‌تواند کمک‌مان کند تا اتفاقات مثبتی را برای منطقه خود رقم بزنیم.

سحر لاری نیز که عضوی از کارگروه محیط زیست و بهداشت است، از انرژی مثبتی گفت که از روحیه‌ای که به معلمان دادند و لبخند پرمهرشان را دیدند، نصیبش شده بود.

وی ابراز داشت: مشتاق تکرار این طرح‌ها هستم، چرا که در این طرح احساس کردم توانستیم از محبت دلسوزانی که به صورت آنلاین و حضوری برای تدریس کامل و دقیق دانش آموزان تلاش کردند، قدردانی کوچکی داشته باشیم.

مبینا اسعدی، عضو کارگروه عمرانی، زیربنایی و توسعه شورای مشورتی جوانان لواسانات به بُعد دیگری از این طرح اشاره کرد و گفت: حس همدلی و همکاری بسیار خوبی رقم خورد و از بابت حضور در این جمع بسیار خرسندم و قدردان تمام کسانی که برای فعالیت این شورا تلاش و حمایت می‌کنند، هستم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا