فرماندار شمیرانات: میزان اعتبارات تخصیص یافته در برابر مسائل و مشکلات چشمگیر نیست

فرماندار شمیرانات گفت: ۷۷ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته به شهرستان در برابر حجم مسائل و مشکلات اصلاً مبلغ قابل توجهی نیست.

به گزارش پایگاه خبری شمیرانات خبر به نقل از روابط عمومی فرمانداری شمیرانات، مجتبی ذاکریان در نشست کمیته برنامه‌ریزی شهرستان اظهار داشت: در حال حاضر اعتبارات در سطح استان تصویب، در شهرستان ها تقسیم و در نهایت به اجرای بخشی از کار و ارائه گزارش ختم می‌شود اما کمیته برنامه‌ریزی باید در جایگاه حقیقی خود قرار بگیرد، چرا که همه‌چیز محدود به اعتبار و بودجه نیست.
وی ادامه داد: باید در این جلسات در خصوص چگونگی احصای مسائل و مشکلات، تدوین برنامه برای تحقق سند توسعه شهرستان که انرژی، سرمایه و توان مدیریتی برای تهیه آن صرف شده است، و بهرمندی از ظرفیت‌های دولتی و غیردولتی، موقعیت‌های منحصربفرد و افزایش تعاملات بین دستگاهی گفت‌و‌گو و تبادل نظر شود.
نماینده عالی دولت در شمیرانات خاطرنشان کرد: ۷۷ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته به شهرستان در برابر حجم مسائل و مشکلات اصلاً مبلغ قابل توجهی نیست. لذا علاوه بر این‌که می‌طلبد مدیران شهرستانی با مسئولان بالادستی دستگاه خود ارتباط داشته باشند‌، آن‌ها را در خصوص ضرورت و اهمیت پروژه‌ها توجیه کنند و برای تخصیص حداکثری اعتبارات پیگیری مستمر داشته باشند، تا در میزان تخصیص اعتبارات نسبت به گذشته رشد داشته باشیم، اقدامات دیگری نیز انجام دهیم.
ذاکریان ضمن بیان این‌که با اتکا به اعتبارات اینچنینی نمی‌توان اتفاقات بزرگی را رقم زد و همت مضاعفی نیاز است گفت: بایستی از ظرفیت‌های موجود در شهرستان از جمله خیران و مدیرانی که تردد دارند طبق ضوابط و در چارچوب قانون استفاده کنیم و بتوانیم برنامه‌های مناسبی را جهت مساعدت آن‌ها ارائه دهیم.
وی ضمن بیان این‌که شمیرانات علیرغم تصور موجود، دارای مناطق محرومی‌‌ست که ساکنان نیازمندی دارد بر تمرکز جدی مسئولان نسبت به رسیدگی به متاطق کمتر توسعه یافته تاکید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا