ناصری: تعطیلی کتابخانه‌ها برای جلوگیری از امانت کتاب و انتقال کروناست

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران دلیل تعطیلی کتابخانه‌های عمومی را جلوگیری از تجمع مراجعان و جلوگیری از انتقال ویروس کرونا به‌واسطه گردش کتاب‌های امانتی عنوان کرد.

به گزارش شمیرانات خبر به نقل از مهر، محمدهادی ناصری سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران روز سه‌شنبه ۲۶ فروردین با سیدمهدی ساداتی فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان شمیرانات دیدار و گفتگو کرد.

ناصری در این‌دیدار با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان شمیرانات در استان تهران، بر ضرورت تقویت فرهنگ کتابخوانی در شهرستان تاکید کرد و از اعلام آمادگی اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران برای انجام فعالیتهای ویژه مرتبط با کتابخوانی در سطح شهرستان خبر داد.

وی با اشاره به تعطیلی کتابخانه‌ها به علت کرونا، دلیل این‌تعطیلی را از دو جهت جلوگیری از تجمع و جلوگیری از انتقال ویروس به‌واسطه گردش کتاب‌های امانتی اعلام کرد و ضمن خبر از فعالیت کتابداران و اداره کل در فضای مجازی گفت: از همان هفته اول برنامه‌ریزی لازم انجام شد و هم‌اکنون شاهد برگزاری برنامه‌ها و کلاس‌های آموزشی در فضای مجازی هستیم.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی تهران در ادامه به ظرفیت جشنواره کتابخوانی رضوی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی به ویژگی خانواده محور بودن این‌مسابقه اشاره کرد و برگزاری آن در سطح شهرستان را فرصتی مغتنم برای هم افزایی دستگاه‌ها دانست.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان از بهره‌برداری یک‌دستگاه کتابخانه سیار در سطح شهرستان شمیرانات خبر داد و گفت: با حمایت فرماندار محترم و در صورت تامین منابع مالی در کمترین زمان ناوگان کتابخانه سیار شهرستان را توسعه خواهیم داد.

در ادامه سید مهدی ساداتی فرماندار شهرستان شمیرانات گفت: تهدید کرونا باعث شده تا شهروندان ساعات بیشتری در منزل مانده و زمان بیشتری هم برای اوقات فراغت داشته باشند و این بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه کشور است.

وی افزود: مسئولان فرهنگی شهرستان وظیفه دارند در راستای افزایش سطح مطالعه شهروندان، علاوه بر برگزاری برنامه‌های متنوع مانند مسابقه کتابخوانی و … نسبت به تهیه کتاب‌های جذاب و مفید اقدام کنند تا کتابخانه‌های عمومی شهرستان سرشار از منابع متعدد برای مخاطبان با سلیقه‌های متفاوت باشد.

فرماندار شهرستان شمیرانات در پایان گفت: مدیریت صحیح یعنی بتوانیم علاوه بر پیشگیری و کنترل شیوع ویروس کرونا از این‌وضعیت در مسیر ارتقا سطح دانش و اطلاعات شهروندان استفاده کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا