نماز عیدفطر در امامزاده صالح (ع) واماکن مذهبی شمیرانات برگزار می شود

رئیس اداره سیاسی انتظامی فرمانداری شمیرانات اعلام کرد: نماز عید سعید فطر در آستان مقدس امامزاده صالح (ع) تجریش‌، تکیه نیاوران، مصلی لواسان، مسجد امام حسین (ع) فشم، سه مسجد و حسینه در شمشک و برخی از مساجد شهرستان برگزار خواهد شد.

به گزارش شمیرانات خبر از ایرنا، رضا فتحی اظهار داشت: نماز عید سعید فطر در امامزاده صالح (ع) به امامت حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه از ساعت ۸ برگزار می‌شود.

وی افزود: تکیه نیاوران نیز از ساعت ۷:۳۰ با امامت حجت الاسلام بشیر خیری امام جماعت مسجد نیاوران، میزبان نمازگزاران خواهد بود.

رئیس اداره سیاسی انتظامی فرمانداری شمیرانات اقامه این نماز در لواسانات به مرکزیت مصلی لواسان به امامت حجت الاسلام علی‌اکبر ایمانی امام جمعه بخش خواهد بود؛ همچنین در مساجد سه محله شورکاب، گلندوئک و نجارکلا برگزار می‌شود و سرویس ایاب و ذهاب برای حضور برادران و خواهران روستایی نیز فراهم شده است.

فتحی ادامه داد: نماز عید سعید فطر در رودبار قصران به مرکزیت مسجد امام حسین (ع) فشم، ساعت ۸ به امامت حجت الاسلام سید مجتبی حسنی امام جمعه بخش اقامه خواهد شد؛ در مناطق روستایی رودبار قصران نیز برای ایاب و ذهاب روستائیان برنامه‌ریزی شده است.

وی خاطرنشان کرد: نمازگزاران عید فطر در سه محله شمشک پائین در مسجد امام حسین (ع) محله شمشکی، شمشک بالا در حسینیه محل، و دربندسر، لاراب و پائین لاراب دربندسر در مسجد پیامبر اعظم (ص) به اقامه نماز می‌پردازند.

مجوزی برای برگزاری نماز عید سعید فطر توسط اتباع در شمیرانات صادر نشده

رئیس اداره سیاسی انتظامی فرمانداری شمیرانات تاکید کرد: هیچ مجوزی برای برگزاری نماز عید سعید فطر توسط اتباع کشورهای همسایه در شمیرانات صادر نشده و صادر نخواهد شد.

فتحی ابراز داشت: ضروری‌ست برادران و خواهران متدین برای اقامه نماز در اماکن مذکور، ضمن رعایت اصول بهداشتی، ماسک، سجاده و مهر به همراه داشته باشند.

نماز عید، نمازی ۲ رکعتی است که در عید فطر و عید قربان در زمان حضور امام (علیه السلام) واجب بوده و باید با جماعت خوانده شود، و در زمان غیبت امام (علیه السلام) مستحب است و می‌شود آن را با جماعت یا فرادی خواند. خطبه پس از نماز عید و شنیدن آن نیز سنت است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا