نمایندگان تهران مشکلات حوزه عمرانی لواسانات را بررسی کردند

جمعی از نمایندگان تهران صبح امروز با حضور در لواسانات و بازدید های میدانی مشکلات و مسائل عمرانی را رصد و با برگزاری نشست هم اندیشی با مسئولان شهرستانی نظرات کارشناسی را دریافت کردند.

به گزارش شمیرانات خبر، صبح امروز جمعی از نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی با حضور در نشست هم اندیشی که با حضور معاونین فرماندار، امام جمعه، بخشدار و روسای دستگاههای اجرایی برگزار شد مشکلات و مسائل در حوزه ساخت و ساز، حریم کیفی ۱۵۰ متری ، طرح تعریض جاده تلو و رفع مشکلات جاده رانشی را مورد بررسی قرار دادند.

منصور سالکی معاون سیاسی انتظامی فرماندار شمیرانات افزود: بسیاری از مشکلاتی که امروز گریبان بخش های لواسانات و رودبار قصران را گرفته با بررسی کارشناسی و اصلاح قوانین مرتفع می شود و با توجه به وضعیت جغرافیایی این دوبخش و تامین کننده بخش اعظمی از آب تهران موجب شد که قانون حریم ۱۵۰ متری حریم کیفی برای بومیان در روستاها مشکلاتی را در ساخت و سازها ایجاد کند.

معاون فرماندار همچنین تصریح کرد: تامین علائم راهنمایی و روشنایی جاده تلو و همچنین تعریض آن ضمن افزایش ضریب امنیتی در سهولت عبور مرور شهروندان موثر باشد.

رضا طاهرخانی بخشدار لواسانات با اشاره به برخی از مسائل و مشکلات پیرامونی مربوط به بخش لواسانات، خاطرنشان کرد: با وجود مکاتبات متعدد که در خصوص تعیین حریم کیفی ۱۵۰ متر صورت گرفته، همچنان شاهد مشکلات روستاییان برای ساخت خانه برای خود و فرزندانشان در داخل روستا هستيم که این موضوع باعث افزایش مهاجرت روستاییان شده است.

وی در ادامه با اشاره به تعطیلی آخر هفته و ورود گردشگران به این منطقه و ایجاد ترافیک سنگین در خیابان و معابر روستایی یادآور شدن: طبق اعلام پلیس راه در ایام تعطیلات ۳۶ هزار تردد در این منطقه به ثبت رسیده که این موضوع بیانگر ایجاد یک پایگاه پلیس راهنمایی و رانندگی مستقل در منطقه است.

بخشدار لواسانات در ادامه با اشاره به وضعیت نامناسب جاده تلو، خاطر نشان کرد: در حال حاضر این مسیر به طول ۱۱ کیلومتر، فاقد هرگونه علائم و روشنایی مطلوب می باشد که همین موضوع باعث ایجاد گره ترافیکی و بروز تصادفات متعدد در این مسیر شده است. طبق بررسی صورت گرفته پیشنهاد می شود این مسیر به شکل بزرگراه درآید تا مشکلات ایجاد شده برطرف شود.

رضا طاهرخانی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به وضعیت مراکز آموزشی و فرهنگی افزود: هم اکنون حدود ۷ هزار دانش آموز و دبیر در منطقه حضور دارند که متاسفانه فاقد یک اداره مستقل آموزش و پرورش در منطقه هستيم. امیدواریم تمامی این مسائل با پیگیری شما نمایندگان اجرایی شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا