همه مصائب آموزش و پرورش بی مدیر لواسانات

تأخیر در انتصاب رئیس اداره آموزش و پرورش بخش لواسانات شهرستان شمیرانات پس از ۲ ماه به دنبال تغییر و تحولات مدیریتی متعدد طی چند سال اخیر، به اعتراض مردم و حتی مکاتبه امام جمعه با مسئولان متولی نیز منجر شده است.

به گزارش شمیرانات خبر، رئیس اداره آموزش و پرورش لواسانات اسفند سال گذشته عزل شد و معاون وی پس از یکماه در حالی حکم سرپرستی موقت گرفته که مدیران مدارس بخش، فرمانداری و بخشداری یا دیگر ادارات می گویند این ابلاغ به هیچیک از آنان ارجاع نشده است.

تأخیر در انتصاب مدیر بخش آموزش و پرورش لواسانات و ابلاغ نشدن نامه سرپرستی معاون اداره مذکور بنا بر اطلاعات رسیده به خبرنگار ایرنا مستقر در شمیرانات سبب اعتراض اولیای دانش آموزان و مدیران آموزشی نیز شده و کار به جایی رسیده که حجت الاسلام سید سعید لواسانی امام جمعه لواسانات با مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران نیز مکاتبه کرده است.

این تأخیر در انتصاب، سبب گسترش دامنه اعتراض‌ها نیز شده به این شکل که می گویند مدیریت آموزش و پرورش در لواسانات طی چند سال اخیر با جابه جایی‌های بسیاری همراه بوده و تأثیرات نامناسبی نیز از نظر مدیریتی داشته است.

نمود این دسته از اعتراض‌ها را در نامه امام جمعه لواسانات هم می‌توان دید که هفته سوم فروردین ماه جاری در نامه مذکور نوشته است: باوجود اهمیت امر آموزش و پرورش و نقش مدیریت امور فرهنگی، متأسفانه چندین سال است موضوع مدیریت آموزش و پرورش در لواسانات با مشکل جدی روبه رو شده است.

در ادامه این نامه که رونوشت آن در اختیار ایرنا قرار گرفته و برای مسئولان شهرستانی نیز ارسال شده آمده است: در ۶ سال گذشته به طور متوسط هر سال یک مدیر بدون اطلاع قبلی و برگزاری مراسم تکریم و معارفه برکنار شده است؛ تا جایی که در اقدامی بی سابقه، آخرین مسئول در انتهای سال گذشته بدون معرفی سرپرست عزل شد.

امام جمعه لواسانات متذکر شده است: این امر متأسفانه باعث ضعف آموزش در بخش لواسانات گردیده و بی توجهی به موضوع و ادامه این وضعیت باعث خسارات جبران ناپذیر در امر آموزش و پرورش خواهد بود لذا بررسی و تسریع در ریشه یابی و حل و فصل موضوع بسیار ضروری است.

همچنین امروز (چهارشنبه) متنی منتسب به برخی شهروندان لواسان با عنوان حامیان شهر لواسان خطاب به «سیاوش شهریور» فرماندار شمیرانات در فضای مجازی منتشر شده که در آن آمده است: حدود دو ماه گذشته لواسانات فاقد مدیریت مشخص در اداره آموزش و پرورش است؛ در این زمان که آموزش و پرورش باید یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های هر ملتی باشد در لواسان شاهد مدیریت‌ها و سرپرست‌های اداره آموزش و پرورش به‌صورت چند روزه و چند ماهه هستیم که مطمئناً این ضعف بر پرورش و آموزش دانش آموزان لواسان تأثیرگذار خواهد بود.

در ادامه این متن ضمن درخواست از فرماندار برای ورود مستقیم به این موضوع قید شده است: دانش آموزان لواسان سالانه در گرما و سرما مسیر طولانی، هزینه و زمان خود را صرف تردد به مدارس تهران می‌کنند، این بی ثباتی در مدیریت آموزش و پرورش می‌تواند یکی از دلایل کوچ تحصیلی دانش آموزان این خطه به تهران و نیز آینده مبهم و رو به تعطیلی را برای مدارس لواسان به همراه داشته باشد.

«الهام رحیمی» معاون اداره آموزش و پرورش بخش لواسانات و سرپرست فعلی این اداره نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا می گوید كه از ۲۷ اسفند سال گذشته به عنوان سرپرست موقت فعالیت دارد اما ارسال نشدن ابلاغیه سرپرستی او برای نهادهای اداری شهرستان و مدیران مدارس، مشكلات و گلایه هایی همراه داشته است.

وی همچنین در واكنش به انتشار متن گلایه منسوب به برخی شهروندان در فضای مجازی خطاب به فرماندار شمیرانات ادعا می كند كه مشكلی در سطح مدارس بخش وجود ندارد و در همین مدت همه كارهای انباشته شده را به سرانجام رسانده است.

رحیمی گفت: امروز (چهارشنبه) پیرو این مسائل با مسئول مربوطه در اداره شهرستان گفت و گو كردم و از من خواستند شخصا ابلاغم را تنها برای مدیران مدارس زیرمجموعه ارسال كنم.

بخش لواسانات از توابع شهرستان شمیرانات با پنج هزار و ۹۷۰ دانش آموز و ۲۹ مدرسه دولتی و ۶ مدرسه غیردولتی در ۱۱ كیلومتری شمال شرقی تهران واقع شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا