امام جمعه لواسان: : همواره به خبرنگاری علاقه دارم

امام جمعه لواسانات با اشاره به اینکه طی سال‌های قبل در حوزه رسانه فعالیت داشته است، گفت: همواره به این حرفه علاقه‌مند هستم و قدر کار خبری را خوب می‌دانم.

به گزارش شمیرانات خبر، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدسعید لواسانی روز سه‌شنبه در آیین دیدار و تجلیل از خبرنگاران افزود: فعالیت خبرگزاری‌ها و مطبوعات با هر سمت و سویی دارای تاثیر بسزایی در سطح کشور بوده و خبرنگاری شغل بسیار شریفی است.

وی تاکید کرد: متاسفانه در کشور ما قدر رسانه آنطور که باید دانسته نمی‌شود و حتی برخی از خبرنگاران نیز جایگاه حقیقی خود را نمی‌دانند و بر وظایف و اهمیت شغلی این حرفه آگاه نیستند.

وی تصریح کرد: وجه مهمی از خبرنگاری اقامه حق است و در برخی مواقع هزینه‌ها و زحمت‌های فراوانی را هم برای فرد ایجاد می‌کند.

«خبرنگار با مقاومت‌ها و برخوردهای غیر اصولی، تند و زننده هم مواجه می‌شود و حتی گاهی به شهادت می‌رسد برای نمونه در لواسان، خبرنگاری که در ماجرای کلاک با افرادی درگیر و حتی بازداشت شد».

حجت‌الاسلام والمسلمین لواسانی یادآور شد: متاسفانه واقعیت غیرقابل انکار این است که در مقابل خبرنگاران وظیفه‌شناس و متعهد، خبرنگاران و رسانه‌های معدودی هم وجود دارد که قلم خود را چه بر اساس منافع مالی چه در پی اعمال نفوذهای متعدد می‌فروشند! که البته این رسانه‌ که با اجبار مطلبی ناحق را درج می‌کند، رسانه نیست!

امام جمعه لواسان ضمن تشکر از همراهی خبرنگارانی که در وقایع اخیر شهر، عاملی بر جریان‌سازی عدالت‌خواهی بودند، اظهار داشت: با توجه به اتفاق‌های این اواخر که رئیس قوه قضائیه هم اعلام کردند، انتظار داریم خبرنگاران نیز در مسیر مواجهه فعالانه و امیدوارانه با مسائل، تعامل و کمک بیشتری داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: در این راه، امید و شجاعت اهمیت بسیار زیادی دارد تا با تخریب و تهدیدهای بیشماری که اتفاق می‌افتد، جبهه را خالی نکنیم؛ «همانطور که امروز شاهد هستیم تعدادی از افرادی که تهدید می‌کردند خود یا در زندان به سر می‌برند یا فراری هستند لذا ما خیلی پیشروی داشته‌ایم».

هفدهم مرداد سال ۱۳۷۷، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید و به همین مناسبت، شورای فرهنگ عمومی این روز را به عنوان «روز خبرنگار» نام‌گذاری کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا